Samen koopjes afdwingen in 's werelds eerste Social Shopping Street

Persbericht van CheckMyStuff

Mix van webwinkel en community zorgt voor keuzeaanbod op maat

CheckMyStuff, de eerste Social Shopping Street ter wereld, is vanaf vandaag online. Communitymembers stellen het aanbod van de webshop samen, kijken in andermans winkelmandje, geven aan wat ze leuk vinden én oefenen invloed uit op de prijs. En aan de hand van de persoonlijke voorkeuren wordt het aanbod van producten ook dagelijks gewijzigd. Deze nieuwe manier van online winkelen zorgt er voor dat consumenten niet meer het hele web hoeven door te spitten, maar een op maat gemaakt keuzeaanbod krijgen.

Lagere prijs voor de meest gewilde producten en op maat gemaakte deals Dwongen consumenten via social media bedrijven al eerder tot meer transparantie, door bijvoorbeeld kritische tweets en blogs, met de komst van de Social Shopping Street kan een hele community er voor zorgen dat bepaalde populaire items tegen lagere prijzen worden aangeboden. Zo bepaalt de community welke deals ze krijgen, in plaats van de site zelf. Want wanneer een groot aantal mensen een product blijkt te willen hebben, zet CheckMyStuff zich in om een deal te sluiten met de leverancier.'

Stel je ideale webshop samen
Inloggen op CheckMyStuff gebeurt via Facebook. De site heeft een add-stuff button ontwikkeld die eenvoudig in de toolbar van je browser te slepen is. Deze button maakt het vervolgens mogelijk om van bijna iedere willekeurige webshop, waarvan er alleen al in Nederland 20.000 zijn, spullen toe te voegen aan het netwerk. Daarnaast biedt CheckMyStuff zelf producten aan van een aantal grote elektronica zaken, exclusieve modewinkels, sieraden- shops en gadgetshops. Bij ieder product kan geklikt worden op drie verschillende buttons: I want it, I have it, I had it. Zo is precies duidelijk wie wat in de kast heeft liggen en wie nog steeds droomt van dat paar stoere designerpumps.

Precies weten wie wat heeft
Door de link met Facebook staat bij ieder product welke Facebookvrienden een product willen, hebben of hadden en wordt de consument niet overspoeld met producten buiten het interessegebied en profiel. Ook zoekt de mascotte van de site, 'Check', continu naar de beste producten en deals die bij het profiel van de consument passen.

Discussie tussen huisgenoten legt basis CheckMyStuff CheckMyStuff is opgericht door Tibo Thijs Diepenhorst (25). 'Een discussie met mijn huisgenoot anderhalf jaar terug, over wie leukere spullen had en waar we die gekocht hadden, legde de basiss voor CheckMyStuff, "The Social Shopping Street". Een webwinkel, groupbuying én social media platform in één.'

Links:
http://www.checkmystuff.com
Organisatie info:

CheckMyStuff