Arcueil, Frankrijk, 5 april 2011
Neolane onthult toepassing voor sociale marketing om fans en followers in duurzame en winstgevende relaties te transformeren
Persoonlijke sociale dialoog transformeert naamloos Facebook- en Twitter-publiek in herkenbare en bereikbare individuen
Neolane, Franse producent van marketing- en communicatieoplossingen voor bedrijven, kondigt nieuwe mogelijkheden voor marketeers aan, waardoor ze een-op-een dialogen met klanten kunnen aangaan op sociale media platforms zoals Facebook en Twitter.
Neolane Social Marketing is een toepassing binnen versie 6 van het
"De mogelijkheid om via sociale media een directe relatie aan te gaan met de individuele fans van onze artiesten is essentieel voor ons nieuwe direct-to-consumer bedrijfsmodel", vertelt Guillaume Pech-Gourg, senior director, Global CRM bij EMI. "We hebben als pilotgebruiker van Neolane Social Marketing inzicht gekregen in de individuele muzikale voorkeuren van onze fans en hebben aanhoudende persoonlijke gesprekken met hen kunnen voeren. Nu de voordelen bekend zijn, zullen B2C-marketeers ongetwijfeld overwegen om deze innovatieve oplossing te gebruiken."
Neolane Social Marketing: de waarde van een-op-een contacten
Neolane ondersteunt de beïnvloeding van fans en followers, het beheer van toestemmingen tot communicatie en persoonlijk tweerichtingsverkeer via sociale media. De belangrijkste functies in detail:
* Social Influencing: de nieuwe Social Marketing toepassing ondersteunt de automatisering en centralisatie van het plaatsen van tweets en het plaatsen van berichten op Facebook-prikborden. Eén van de mogelijkheden om sociale netwerken te beïnvloeden, is dat ontvangers van door Neolane verstuurde e-mails de inhoud daarvan met hun vrienden kunnen delen.
* Social Permission Management: door innovatieve beheermogelijkheden voor de toestemmingen tot communicatie transformeren anonieme fans en followers in bekende en bereikbare individuen. Tot de tactieken om toestemming te verwerven, behoren enquêtes op de merkenpagina's van Facebook en andere sociale media, zoals LinkedIn en YouTube. Marketeers kunnen het Neolane-platform ook gebruiken om Facebook-toepassingen te beheren en de werving en het beheer van Twitter-followers te centraliseren. De toestemmingstactieken voor sociale media kunnen voor verschillende groepen en media worden ingezet waarbij meerdere merken en talen worden ondersteund.
* One-to-One Social Engagement: Neolane biedt uitgebreide ondersteuning voor uitgaande en inkomende
* Social Funnel: marketeers kunnen door middel van een geavanceerde weergavefunctie de voortgang binnen de 'sociale trechter' volgen en meten. Ze kunnen miljoenen anonieme fans en followers volgen in hun eventuele overgang naar individuen die bewust voor een merk kiezen en uiteindelijk trouwe klanten worden.
"Consumenten gaan op de sociale media precies zo om met merken als ze vijf jaar geleden op de websites van die merken deden. Sociale media bieden marketeers over de hele wereld een uitgelezen kans om fans in trouwe, winstgevende klanten te transformeren", verklaart Stéphane Dehoche, bestuursvoorzitter en CEO van Neolane. "Neolane Social Marketing zal marketeers al het gereedschap bieden om op een zinvolle, duurzame manier met hun klanten en prospects te communiceren om zo merkloyaliteit en inkomsten te genereren."
Extra functies van het platform
Als onderdeel van Neolane versie 6 worden ook verbeteringen van
Over
Neolane is de enige softwareproducent die