Ingezonden persbericht


Arcueil, Frankrijk, 5 april 2011

Neolane onthult toepassing voor sociale marketing om fans en followers in duurzame en winstgevende relaties te transformeren

Persoonlijke sociale dialoog transformeert naamloos Facebook- en Twitter-publiek in herkenbare en bereikbare individuen

Neolane, Franse producent van marketing- en communicatieoplossingen voor bedrijven, kondigt nieuwe mogelijkheden voor marketeers aan, waardoor ze een-op-een dialogen met klanten kunnen aangaan op sociale media platforms zoals Facebook en Twitter. Neolane Social Marketing transformeert grote groepen anonieme fans en followers in duurzame, trouwe en uiteindelijk winstgevende relaties.

Neolane Social Marketing is een toepassing binnen versie 6 van het technologieplatform voor conversatiemarketing van Neolane. Neolane Social Marketing gaat verder dan de eenvoudige luister- en beïnvloedingstactieken waar de meeste merken tegenwoordig tot beperkt zijn en die enkel groepen onbekende fans vergaren. In plaats daarvan stelt Neolane Social Marketing marketeers in staat om deze fans te beïnvloeden, toestemming te verkrijgen om met hen te communiceren en vervolgens een-op-een dialogen met hen aan te gaan via verschillende sociale media en andere kanalen.

"De mogelijkheid om via sociale media een directe relatie aan te gaan met de individuele fans van onze artiesten is essentieel voor ons nieuwe direct-to-consumer bedrijfsmodel", vertelt Guillaume Pech-Gourg, senior director, Global CRM bij EMI. "We hebben als pilotgebruiker van Neolane Social Marketing inzicht gekregen in de individuele muzikale voorkeuren van onze fans en hebben aanhoudende persoonlijke gesprekken met hen kunnen voeren. Nu de voordelen bekend zijn, zullen B2C-marketeers ongetwijfeld overwegen om deze innovatieve oplossing te gebruiken."

Neolane Social Marketing: de waarde van een-op-een contacten

Neolane ondersteunt de beïnvloeding van fans en followers, het beheer van toestemmingen tot communicatie en persoonlijk tweerichtingsverkeer via sociale media. De belangrijkste functies in detail:


* Social Influencing: de nieuwe Social Marketing toepassing ondersteunt de automatisering en centralisatie van het plaatsen van tweets en het plaatsen van berichten op Facebook-prikborden. Eén van de mogelijkheden om sociale netwerken te beïnvloeden, is dat ontvangers van door Neolane verstuurde e-mails de inhoud daarvan met hun vrienden kunnen delen.


* Social Permission Management: door innovatieve beheermogelijkheden voor de toestemmingen tot communicatie transformeren anonieme fans en followers in bekende en bereikbare individuen. Tot de tactieken om toestemming te verwerven, behoren enquêtes op de merkenpagina's van Facebook en andere sociale media, zoals LinkedIn en YouTube. Marketeers kunnen het Neolane-platform ook gebruiken om Facebook-toepassingen te beheren en de werving en het beheer van Twitter-followers te centraliseren. De toestemmingstactieken voor sociale media kunnen voor verschillende groepen en media worden ingezet waarbij meerdere merken en talen worden ondersteund.


* One-to-One Social Engagement: Neolane biedt uitgebreide ondersteuning voor uitgaande en inkomende campagneactiviteiten via sociale media. Tot de technieken voor een-op-een communicatie behoren volledig gepersonaliseerde Facebook-merkenpagina's en gepersonaliseerde directe tweets.


* Social Funnel: marketeers kunnen door middel van een geavanceerde weergavefunctie de voortgang binnen de 'sociale trechter' volgen en meten. Ze kunnen miljoenen anonieme fans en followers volgen in hun eventuele overgang naar individuen die bewust voor een merk kiezen en uiteindelijk trouwe klanten worden.

"Consumenten gaan op de sociale media precies zo om met merken als ze vijf jaar geleden op de websites van die merken deden. Sociale media bieden marketeers over de hele wereld een uitgelezen kans om fans in trouwe, winstgevende klanten te transformeren", verklaart Stéphane Dehoche, bestuursvoorzitter en CEO van Neolane. "Neolane Social Marketing zal marketeers al het gereedschap bieden om op een zinvolle, duurzame manier met hun klanten en prospects te communiceren om zo merkloyaliteit en inkomsten te genereren."

Extra functies van het platform

Als onderdeel van Neolane versie 6 worden ook verbeteringen van Neolane Microsites aangekondigd. Merken zullen op hun websites zowel de ervaringen van hun bezoekers als de verkoopconversie kunnen verbeteren. Het Neolane-platform zorgt ook voor een verbetering van de integratie met Adobe® SiteCatalyst® van Omniture®. Met de nieuwe Neolane-koppeling voor Adobe® Genesis(TM), ondersteund door Omniture®, zullen marketeers beter in staat zijn om consumenten te bereiken, gebruikmakend van gegevens over het online aankoopgedrag.

Over Neolane:
Neolane is de enige softwareproducent die conversational marketingtechnologie aanbiedt waarmee bedrijven gepersonaliseerde one-to-one dialogen kunnen onderhouden met elk type klant. Marketeers kunnen zo gebruik maken van een geïntegreerd marketingplatform dat tegelijkertijd e-mail, inkomende en uitgaande berichten beheert, waardoor efficiëntie, resultaten en uiteindelijk de omzet merkbaar toenemen. Doordat Neolane is opgericht in het digitale tijdperk, is zijn platform zowel voor gevorderde als voor standaardgebruikers heel gebruiksvriendelijk. Flexibel en gericht op de toekomst, bereidt het bedrijf zijn klanten voor op nieuwe marketinguitdagingen en helpt hen hier sneller op in te kunnen spelen dan de concurrentie. Neolane wordt gebruikt door meer dan 300 toonaangevende internationale bedrijven zoals Sony Music, Alcatel-Lucent, Orange, Sears Canada en Sephora. Bezoek voor meer informatie www.neolane.com