Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Kruidvat stelt lichaamsverzorging voor de man centraal tijdens Mannenweek

HELFT NEDERLANDSE MANNEN GEBRUIKT VERZORGINGSPRODUCTEN VAN VROUW

Nederlandse mannen zijn het zat dat vrouwen hun scheermesjes lenen! Bijna 60 procent vindt het onhygiënisch en irriteert zich aan het aan het feit dat het mesje bot wordt. Toch gaan ook de mannen niet vrijuit. Hoewel ruim 75 procent stellig ontkent wel eens producten van zijn vriendin of vrouw te gebruiken, zeggen vrouwen dat dit vaker het geval is. Bijna de helft van de vrouwen betrapt haar partner geregeld met haar shampoo, bodylotion, dagcrème of haarproducten. Zo blijkt uit landelijk onderzoek van drogisterijketen Kruidvat onder 1000 mannen en vrouwen naar de beautygeheimen van de Nederlandse man.

Hoog tijd dus om mannen eens wat extra aandacht te geven. "Hoewel steeds meer mannen met lichamelijke verzorging bezig zijn, gebruiken zij nog steeds de producten van hun vrouw. Dit is helemaal niet nodig want in onze winkels is genoeg betaalbare mannencosmetica verkrijgbaar", vertelt Kees Buur, Directeur Inkoop Health & Beauty van Kruidvat. Daarom organiseert Kruidvat de 'Mannenweek' die op 5 april van start gaat. Tijdens deze week staan alle Kruidvat-winkels in het teken van korting en spectaculaire korting op health & beautyproducten voor mannen. Bovendien ontvangen klanten bij aankoop van twee actieproducten een gratis familie-toegangskaart (t.w.v. 36 euro) voor de Kruidvat-Gillette Paasraces in Zandvoort.

Man wil Sven Kramer zijn, vrouw droomt van Marco Borsato Uit het onderzoek blijkt dat mannen zichzelf het liefst spiegelen aan Sven Kramer (29 procent). Vrouwen daartegen zien hun man het liefst als Marco Borsato (25 procent). Marco wordt op de voet gevolgd door Jan Kooijman, met 24 procent scoort de acteur erg goed bij de vrouwen. Opvallend is dat hij een stuk minder populair is onder de mannen, maar 12 procent zou hem willen zijn.

Man verkiest tv kijken boven sex
De meeste mannen (38 procent) staan 's ochtends 5 minuten voor de spiegel. Ruim een kwart besteedt maar liefst 10 minuten voor de spiegel. Wanneer ze in de spiegel kijken zijn mannen het meest tevreden met hun ogen (30 procent) en glimlach (20 procent). Maar 6 procent is tevreden over zijn torso. Bijna de helft van de mannen geeft dan ook aan iets aan zijn gewicht te willen veranderen. Vrouwen hebben minder te klagen over het gewicht van hun man, maar 23 procent vindt dat haar partner moet afvallen. 6 op de 10 vrouwen zijn helemaal tevreden en willen niets veranderen aan hun vent. Bijna de helft zegt het liefst te gaan sporten, wandelen of fietsen om te ontspannen. Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen hier heel anders over denken, 30 procent zegt dat haar man het liefst tv kijkt om te relaxen. Opvallend is dat vrijen een stuk minder scoort. Op de vraag wat mannen het liefst doen om te ontspannen komt sex met 12 procent op de vierde plaats, zelfs na tv kijken (17 procent).

Scheer je weg
Mannen voelen zich het meest sexy als zij zichzelf net hebben geschoren. Ook vrouwen (49 procent) zien hun man het liefst gladgeschoren, zij vinden mannen dan het meest sexy. Veel minder vrouwen (20 procent) zijn gecharmeerd van een stoere stoppelbaard. Bijna de helft (46 procent) van de mannen scheert zich dan ook elke dag. Nagenoeg alle mannen scheren hun baard (98 procent), maar ook de intieme zone (36 procent) en oksels (29 procent) zijn populair.

Over Kruidvat
Kruidvat is met 952 winkels en meer dan 15.000 medewerkers marktleider in de Health- & Beautymarkt in Nederland en België. Kruidvat geeft invulling aan haar motto 'Steeds verrassend, altijd voordelig' door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod Health- & Beauty-artikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment branchevreemde producten.