Ingezonden persbericht


Aprimo ontvangt positieve beoordeling voor Lead Management van Gartner

lead management groeit in 2011; bedrijven richten zich op nieuwe klanten en omzet

Amsterdam, (7 april 2011) - Aprimo® Inc., marktleider op het gebied van geïntegreerde, cloud-gebaseerde marketing software, heeft aangekondigd dat het 'Positief' beoordeeld is in de Gartner MarketScope voor CRM Lead Management (Chris Fletcher, Gartner, 13 maart 2011). De analist is van mening dat "investeringen in lead management in 2011 sneller zullen groeien dan de CRM markt, omdat bedrijven zich meer richten op het binnenhalen van nieuwe klanten en omzet."

"Marketeers gaan steeds meer over op lead management oplossingen om zogenaamde lekken in de pipeline te dichten en de best gekwalificeerde leads naar de verkoopafdelingen door te spelen", zegt Annemarie Schonewille, marketing manager bij Aprimo. "Met onze lead management oplossing kunnen klanten een lead kwalificeren op basis van gedrag over diverse sales kanalen, zoals website en social media. Zo hebben ze volledige controle over de kwaliteit van de leads die naar sales gaan. Daarnaast is de kwaliteit van de leads die aan sales worden overgedragen hoger, wat resulteert in hogere en snellere inkomsten. Dat is een positieve ontwikkeling en de positie van de marketeer wordt hiermee versterkt."

Aprimo's geïntegreerde marketing software geeft B2C en B2B marketeers controle over planning, budgettering en uitgaven, zodat ze multi-channel campagnes uit kunnen voeren die marketing investeringen rechtstreeks verbinden aan business resultaten (ROI). Aprimo Marketing Studio voor B2C, voor de consument marketeers, en Aprimo Marketing Studio voor B2B, voor business-to-business marketeers, zijn modulaire marketing oplossingen die online en offline marketing activiteiten managen, budget- and uitgavenmanagement volgen, en workflow en digital asset management bieden.

"Lead management is onderdeel van een reeks essentiële functies die marketeers graag willen automatiseren," voegt Schonewille toe. "Maar voor de meeste van onze klanten is het krijgen van controle over leads slechts een eerste stap naar werkelijk geïntegreerd marketing management, dus we willen ook een duidelijk groeipad geven." Over Aprimo
Aprimo's geïntegreerde cloud-gebaseerde marketing software zorgt ervoor dat B2C en B2B marketeers succesvol met de veranderende rol van marketing om kunnen gaan. De marketeer heeft controle over budget en kosten, maakt gebruik van gestroomlijnde workflows en voert innovatieve multi-channel campagnes uit die meetbare ROI opleveren. Door het gebruik van Aprimo's modulaire en on-demand software, Aprimo Marketing Studio® for B2C en Aprimo Marketing Studio® for B2B, kunnen marketeers marketingorganisaties werkelijk integreren en kunnen ze de juiste boodschap, gericht op de juiste doelgroep, via het juiste kanaal, managen, leveren en volgen. De marketing inspanningen kunnen vertaald worden naar meetbare business impact en omzet. Enkele honderdduizenden marketeers vertrouwen op Aprimo, waaronder Bank of America, Deloitte, Honda,V&D, Pearson Education Ltd, Time Warner Cable-NY en Wal-Mart, M&S Mode en Kodak. Aprimo is opgericht in 1998. Het bedrijf heeft wereldwijd vestigingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Indianapolis. Kijk voor meer informatie op http://www.aprimo.com

Teradata is wereldwijd marktleider op het gebied van data warehousing en geïntegreerd marketing management met de database software enterprise data warehousing, de data warehouse toepassingen, en enterprise analytics. Teradata kocht Aprimo in januari 2011.


Ingezonden persbericht