Ingezonden persbericht


Playboy 28 jaar in Nederland:
vier verschillende covers

Hoofddorp, 6-4-2011 - Playboy bestaat 28 jaar in Nederland en viert dit op bijzondere wijze. Het magazine zal eenmalig worden uitgevoerd met liefst vier verschillende vintage covers. Iconische covers uit Amerika zullen deze editie een extra feestelijk tintje geven en de 'heritage' van het merk Playboy extra benadrukken.

Geschiedenis van Playboy in Nederland
Publiceerde Playboy in 1982 al twee testnummers, pas in 1983 ging het blad echt en officieel van start in Nederland. Meteen in dat eerste jaar poseerde zangeres Jerney Kaagman voor het mannenmagazine - de eerste in een lange reeks bekende vrouwen. Beroemd naakt is dan ook onlosmakelijk verbonden met Playboy. Hoofdredacteur Jan Heemskerk: "Elke keer lijkt het weer een kwestie van Nationaal Belang om zo snel mogelijk de BN'er van dienst te raden, en sommigen gaan hier erg ver in. Meestal lukt het echter het geheim tot het moment suprême te bewaren." Heemskerk, zelf aan het roer vanaf 2004, is de vierde hoofdredacteur van Playboy in Nederland. Opmerkelijk feit: zijn vader was de eerste hoofdredacteur. Jan junior: "We praten nog regelmatig over het blad en de ontstaansgeschiedenis in Nederland. En dan zijn we - in alle onbescheidenheid - best trots op al het moois en boeiends dat Playboy in de afgelopen 28 jaar heeft gebracht. Ja, óók de interviews."

In het jubileumnummer
Een terugblik in naakt: de evolutie van de naaktfotografie in beeld gebracht op maar liefst 16 pagina's. Van bos naar kaal, maar altijd in stijl en met goede smaak. Geen porno, maar erotiek, geen gynaecologie, maar anatomische esthetiek. Een stijl die de tand des tijds moeiteloos heeft doorstaan. Verder wist Playboy speciaal voor het jubileumnummer de Volendamse zangers Nick & Simon te strikken voor het grote interview. Ook: een schitterend profiel van David Coulthardt en een 20 vragen-gesprek met Playboystichter, liefdespanter en kortelings 85-jarige Hugh M. Hefner.

De jubileumeditie van Playboy ligt donderdag 7 april in de winkel. Een preview van de vier verschillende covers is nu al te zien op Playboy.nl.

Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd. Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/SanomaMediaNL

Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (