Ingezonden persbericht


Office Depot verkoopt kantoorartikelen via vending machine

Het Nieuwe Werken vraagt om flexibele oplossingen

Venlo, 7 april 2011 - Office Depot, een vooraanstaand internationaal leverancier van kantoorartikelen en -diensten, heeft onlangs haar nieuwste innovatie, de vending machine voor kantoorartikelen, gepresenteerd. Met de vending machine zijn kantoorartikelen 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar tegen scherpe prijzen. Het is daarmee een ideale oplossing voor openbare ruimtes en plekken waar men normaal gesproken afhankelijk is van openingstijden van winkels.

Het Nieuwe Werken

Steeds meer bedrijven omarmen Het Nieuwe Werken (HNW). Werknemers plannen hun werkzaamheden vaker buiten kantoortijden, en werken op andere locaties dan het bedrijfskantoor. Veel van hen werken thuis, maar ook de openbare vergader- en werklocaties worden populairder. De vending machine is met zijn capaciteit van ongeveer 80 producten op één vierkante meter onder andere geschikt voor deze openbare ruimtes. De automaat wordt gevuld met de meest gebruikte kantoorartikelen, zoals pennen, markeerstiften en kladblokken. Het assortiment is daarnaast uit te breiden met doelgroepspecifieke artikelen, zoals kauwgom, batterijen en USB-sticks.

De vending machine is een handige oplossing voor openbare ruimtes zoals treinstations, tankstations, bibliotheken, hotels en vliegvelden. Daarnaast kan de vending machine ingezet worden bij zorg- en onderwijsinstellingen.

Betalingsmodellen

De vending machine is op twee verschillende manieren in te zetten. In het abonnementsmodel betaalt de klant een maandbedrag voor de lease, het onderhoud en het bijvullen van de automaat. De klant heeft de automaten in eigen beheer en bepaalt zelf de prijzen van de aangeboden artikelen en de locaties van de machines. Office Depot kan de klant echter ook volledig ontzorgen en rechtstreeks aan de eindgebruikers verkopen. In dat geval is er geen maandelijkse bijdrage en gelden marktconforme prijzen. De automaten kunnen in beide constructies aangesloten worden op pin, chip (open systeem) of het bestaande (gesloten) betaalsysteem van een organisatie.

Dirk Aldenzee, Senior Director Sales Benelux-DACH: "Met de vending machine voor kantoorartikelen én specifieke doelgroepgerichte producten bieden we organisaties de mogelijkheid nog meer service te bieden, zonder dat dit veel extra kosten met zich meebrengt. Het eerste pilotproject bij de Hogeschool Utrecht is zeer succesvol verlopen en er zullen binnenkort zelfs tien extra automaten worden bijgeplaatst. Ik verwacht dat de vending machine ook in andere sectoren goed ontvangen zal worden."

----------------------------