AEGON

Pensioen opbouwen met studiepunten

Studentenactie Clearfields en AEGON levert nieuw idee voor pensioenproduct

Amsterdamse studenten hebben zich bij AEGON Nederland de afgelopen twee dagen gebogen over de vraag 'hoe ontwikkelen we een pensioenproduct dat jongeren aanspreekt?'. Het 'studiepuntenpensioen' is het resultaat. De fictieve productontwikkeling vond plaats bij AEGON en was een onderdeel van de selectieprocedure voor een baan bij het adviesbureau Clearfields Six.

De studenten hadden de opdracht gekregen om in groepjes van 5 een nieuw pensioenproduct te ontwikkelen. De jury, bestaande uit diverse pensioenspecialisten van AEGON, heeft unaniem gekozen voor het concept 'studiepuntenpensioen'. Het juryrapport luidde: "Dit concept was het meest creatief en aansprekend. Het past helemaal bij de visie van AEGON om mensen financieel bewust te maken en zo goed te zorgen voor hun financiële toekomst."

Concept studiepuntenpensioen

Merel Sibbes, Celine de Die, Cristopher van der Kooij, Steven Brouwer en Sagar Bhatia zijn samen tot het winnende concept 'studiepuntenpensioen' gekomen. Het idee van het product ligt in het feit dat studenten met hun studiepunten ook pensioenpunten sparen en zo al tijdens hun studie bouwen aan een inkomen voor later. Het concept beloont niet alleen het behalen van de studiepunten. Het maakt studenten tegelijkertijd ook bewust van de noodzaak om al vroeg te zorgen voor een inkomen later.

Vanaf mei 2011 gaan zes studenten uit Amsterdam onder de naam Clearfields Six aan de slag in hun eigen adviesbureau. Voor een deel gaan zij meewerken aan de grote projecten van het moederbedrijf Clearfields, maar ze zullen ook zelfstandig consultancy opdrachten moeten verwerven en uitvoeren. De afgelopen twee dagen moesten de studenten in een business case werken aan de pensioenopdracht om daarmee een plekje te verdienen in het adviesbureau. AEGON Nederland gaat samen met de studenten die uiteindelijk in Clearfields Six zitting nemen het concept 'studiepuntenpensioen' verder uitwerken.