Ingezonden persbericht


Persbericht:

Leger des Heils wint 30.000 euro in innovatieve IT-competitie van IBM

Amsterdam, 8 april 2011 ­ Het Leger des Heils is winnaar van de IBMM Company Challenge. De organisatie wint deze prijs voor haar ingediende uitdaging om een communicatieplatform te creëren voor haar vijfduizend professionals. De non-profit organisatie laat hiermee inzendingen voor projecten op het gebied van 'betalen met je vinger in de sportkantine' en 'zoeken naar werkgelegenheid rondom je woning' achter zich.

Het Leger des Heils heeft succesvol alle voorrondes doorlopen van de IBM competitie, die speciaal bedoeld is voor innovatieve en maatschappelijke IT oplossingen. De organisatie onderging o.a. drie speeddatingsessies met IBM Business Partners, en kreeg uiteindelijk de meeste online stemmen en de stem van de jury, bestaande uit Witold Kepinski (Computable), Kees Donker (IBM), en Ruud Alaerds (Heliview Consultancy). De prijs werd vandaag uitgereikt tijdens een ceremonie in the Upperdeck in Naarden.

Het oordeel van de jury:
"De voorgestelde oplossing is zeer ambiteus. Met een combinatie van hoogwaardige techniek en goed toegankelijke sociale platformen kan de Leger des Heils organisatie zeer flexibel en optimaal samenwerken. Of het nu gaat om interactie tussen interne medwerkers of met de soms massaal aanwezige vrijwilligers, het 'Together we're one' platform biedt uitkomst."

Zie ook http://www.decompanychallenge.nl/

De case
Gezien de omvang van de Leger des Heils organisatie is het van groot belang om elkaar te kunnen vinden op basis van kennis en ervaring. Ook het beschikbaar stellen van ervaringen of wetenswaardigheden kan en moet de onderlinge verbondenheid verder verbeteren. Het concrete doel is een platform beschikbaar stellen waarbij het mogelijk is om slimmer dingen te doen, beter samen te werken en eenvoudig kennis en ervaring te delen. Het platform moet het mogelijk maken om verschillende afdelingen als ook over afdelingen en organisatie onderdelen heen met elkaar laten te samen te werken en te communiceren.

IBM Company Challenge
Efficiënter werken. Winstmarges vergroten. Kosten verlagen. Hoe groot of klein een bedrijf ook is, er zijn altijd uitdagingen. Maar wat is de beste oplossing? Met de IBM Company Challenge komen uitdagingen en oplossingen van officiële IBM Business Partners samen.

De competitie is bedoeld voor alle soorten MKB-bedrijven, van distributie (travel, transport en retail) tot industriële bedrijven, financiële dienstverleners en ziekenhuizen. Bedrijven kunnen allerlei soorten uitdagingen insturen waar IBM Business Partners mee aan de slag gaan. Denk daarbij aan inspelen op veranderend klantgedrag, het verbeteren van de informatiestructuur of het analyseren van de klantenservice.

'De IBM Company Challenge wordt georganiseerd om ondernemers in het midden- en kleinbedrijf te laten zien dat het slim inzetten van IT veel voordelen kan opleveren, bijvoorbeeld lagere kosten en een hogere efficiëntie', aldus Martijn van Veen van IBM.

Na een strenge voorselectie zijn er 5 cases geselecteerd voor de eindronde. De inzenders hebben vervolgens na een speeddate sessie 3 mogelijke oplossingen van 3 verschillende IBM Business Partners mogen ontvangen. Hieruit hebben ze hun favoriete oplossing geselecteerd waarmee ze meedingen naar de hoofdprijs: 30.000 euro startkapitaal voor de realisatie van de gekozen oplossing.