Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT Heineken verpakkingen in Wembley jasje gestoken

RONALD KOEMAN NEEMT EERSTE HEINEKEN CHAMPIONS LEAGUE FINALE-BLIK IN ONTVANGST

Zoeterwoude, 11 april 2011 - Elke voetballiefhebber kent `m, Koemans zwiepende schot met rechts, dat door de muur van Sampdoria-spelers in de linkerhoek suist. Onbereikbaar voor de keeper. Finale UEFA Champions League Barcelona - Sampdoria op Wembley, 1992, 1-0. Voor het eerst sinds 1992 wordt de finale 2011 weer op de heilige voetbalgrond van Wembley gespeeld. Ter ere van het slotstuk van Europa's belangrijkste voetbalcompetitie brengt Heineken Nederland vanaf vandaag als Champions League sponsor al haar producten uit in de sfeer van de Champions League Finale in Wembley. En dan is er maar één die het eerste 'finaleblik' in ontvangst kan nemen: Ronald Koeman. Hij kwam hiervoor naar de Heineken-brouwerij in Zoeterwoude en gaf daarmee ook het startsein voor een landelijke promotie. Consumenten maken onder andere kans op een luxueuze VIP-trip naar de finale. De tweevoudig winnaar van de Champions League (met PSV en Barcelona) pakte het eerste Champions League-blik vanmiddag op originele manier van de band. ,Mijn Champions League-finales, en dan speciaal die met Barça tegen Sampdoria op Wembley, maken nog steeds veel moois los. Ik denk nog vaak terug aan dat unieke moment in Londen, zeker ook omdat ik toen de winnende goal maakte. Daarom vind ik het ook een eer om het eerste Heineken bier met Champions League finale-verpakking in handen te krijgen waar het Wembley Stadion op staat. Leuk dat Heineken het voor consumenten mogelijk maakt om ook eens de finale bij te wonen, aldus Koeman. Er is ook dit jaar weer een grote kans dat zijn oude ploeg weer de finale haalt en wederom op Wembley strijdt om de `cup met de grote oren'. ,Barça speelt het mooiste voetbal. Ik hoop dat zij op 28 mei in de finale staan. Codes en krassen Heineken brengt vanaf vandaag tot en met de finale op 28 mei blikken (33 en 50 cl) statiegeldflessen (30cl) en monoflessen van 25cl uit met een UEFA Champions League Finale ontwerp erop. Op al deze verpakkingen staan actiecodes waarmee consumenten kans maken op prijzen. De actiecodes zijn te checken zijn op heineken.nl/UCL. Daarnaast zijn actiecodes te verkrijgen voor iedereen die zich aanmeldt als nieuw lid van www.heineken.nl. Bovendien krijgt men in 400 horecagelegenheden bij aankoop van twee glazen Heineken Extra Cold een kraskaart met een code. Je kunt volle of lege glazen wegkrassen. Drie volle glazen geven recht op een gratis Heineken keycord of een glas. Naar de finale! Wie zijn code invult op de www.heineken.nl/UCL ziet meteen of hij heeft gewonnen. De hoofdprijs van de UCL-actie is een volledig verzorgde reis voor vier personen naar de UEFA Champions League finale op Wembley, inclusief vlucht, twee overnachtingen, kaartjes en een groot feest. Daarnaast zijn er talloze andere Heineken UEFA Champions League prijzen te winnen, waaronder voetbaltafels, t-shirts, petten, sweatshirts, openers, keycords en limited edition Ellipse glazen.


- EINDE PERSBERICHT -

Noot voor redacties


NOOT AAN DE REDACTIE,