Ingezonden persbericht


Marcel Molenaar start bij Adatus als Country Manager NL

Amsterdam, maandag 11 april 2011- Adatus, de data exchange voor audience targetting profielen, stelt Marcel Molenaar aan als Country Manager Nederland. Marcel Molenaar is afkomstig van OMG/Mailmedia waar hij als Commercial Director gedurende de afgelopen 4 jaar succesvol de sales & marketing organisatie heeft geleid. In zijn nieuwe rol heeft hij als belangrijkste opdracht om de Nederlandse vestiging van Adatus vorm te geven en te leiden.

Met meer dan 15 jaar ervaring in de interactieve industrie brengt Marcel Molenaar zowel kennis als relaties mee in het nieuw opgezette bedrijf. Eerder werkte hij o.a. voor IBM Nederland, Lycos Netherlands, HotSMS - thans BuonGiorno Digital - en OMG/Mailmedia.

Johan van Mil, co-founder van Adatus, over deze aanstelling:"Adatus heeft als data exchange de strategie om op Europees vlak data van meerdere uitgevers en online shops te aggrereren en te classificeren. Hiermee worden adverteerders en mediabureaus in staat gesteld om gericht en schaalbaar doelgroepen te bereiken. Om dit te realiseren werkt Adatus samen met met ad networks, trading desks en uitgevers. Deze aanpak vereist een sterke lokale organisatie. Met Marcel hebben we hiermee de beste kandidaat gevonden om het Nederlandse succes van Adatus verder uit te bouwen."

"Het online landschap voor targetting en advertising verandert snel en ik zie grote kansen voor Adatus om hierin een belangrijke rol te spelen." aldus Molenaar. "De Nederlandse markt zal een belangrijk gidsfunctie vervullen in de uitrol van Adatus in ander landen en dus is het voor mij een enorme uitdaging om hiervoor, samen met het te vormen team, het fundament te leggen."

Over Adatus
Adatus is opgericht medio 2010 en heeft de ambitie om online reclame relevanter te maken voor consumenten. Adatus is de data exchange voor exclusieve, anonieme online profielen binnen de verticals Automotive, Travel, Real estate, Retail en Telecom. Leveranciers van deze data, zoals uitgevers en online shops, genereren hiermee een extra inkomstenstroom zonder investering en risico. Adatus stelt zo adverteerders, mediabureaus, ad netwerken en uitgevers in staat om 'on demand' audience data in te kopen waarmee zij hun media-inzet verrijken zodat de respons sterk stijgt. Door deze privacy-vriendelijke manier van adverteren krijgt de consument relevante reclame te zien.

Voor meer informatie (en

Ingezonden persbericht