Gemeente Cranendonck


Digitale bekendmakingen altijd en overal toegankelijk

Op 1 juli 2009 is de Wet Elektronische Bekendmakingen in werking getreden. Vanaf dat moment mogen gemeentes bekendmakingen elektronisch publiceren. Het gaat hierbij om bekendmakingen van vergunningen of andere plannen van de gemeente. De verwachting is dat op den duur het digitaal publiceren van bekendmakingen zelfs verplicht is.

Verkorte publicaties in de Grenskoerier niet meer rechtsgeldig De gemeente Cranendonck publiceert de bekendmakingen vanaf 1 januari 2011 alleen nog in verkorte vorm op de gemeentepagina's in de Grenskoerier. Aan deze verkorte publicaties kunt u geen rechten meer ontlenen. De volledige en rechtsgeldige publicaties worden vanaf die datum op onze website gepubliceerd onder de naam `Gemeenteblad Bekendmakingen'.

Waarom publiceren we de bekendmakingen voortaan digitaal? Uit onderzoek blijkt dat meer dan 90 procent van de huishoudens beschikt over een computer met internet. Daar komt bij dat het digitaal publiceren veel voordelen biedt. De bekendmakingen zijn 24 uur en zeven dagen per week toegankelijk. Bovendien kunt u de bekendmakingen vanaf elke plek met een internetverbinding raadplegen, dus ook met uw mobiele telefoon of iPad. De digitale bekendmakingen zijn makkelijk te doorzoeken en worden ook gearchiveerd. Ze blijven dus beschikbaar. U kunt zich daarnaast aanmelden voor onze e-mailservice, waarbij u automatisch bericht ontvangt als er in uw woonomgeving iets gebeurt.

Heeft u nog geen internet?
Wat als u in de Grenskoerier bekendmakingen ziet die voor u relevant zijn en u heeft geen computer? Dan kunt u de bekendmakingen kosteloos bekijken via de computer in het gemeentehuis.