AEGON optimaliseert datakwaliteit met Human Inference


Arnhem, 20110412 -- AEGON Nederland heeft een tweejarig contract getekend met Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen. AEGON zet de HIquality Suite van Human Inference in bij het realiseren van een centraal klantbeeld om de kwaliteit van haar data te garanderen. Daarnaast wordt de software toegepast om te voorkomen dat AEGON zaken doet met personen of bedrijven die geregistreerd zijn op Europese sanctielijsten. De uiterst nauwkeurige matching zorgt voor een kwalitatief hoog resultaat en minimaal handmatig werk.

AEGON heeft de afgelopen jaren te maken gehad met toenemende regelgevingen en het gebruik van steeds meer communicatiekanalen. Jos van der Have, ICT Architect bij AEGON Bank, licht toe: “Het is voor ons heel belangrijk om te beschikken over kwalitatief goede klantgegevens om zo onze klanten zo goed mogelijk te kunnen helpen bij hun financiële vragen. Informatie over klanten wordt bij ons opgeslagen in verschillende systemen en uiteindelijk samengebracht in de centrale database. Om ervoor te zorgen dat alle informatie op de juiste manier geïntegreerd wordt, maken wij gebruik van de HIquality Suite van Human Inference. Door alle informatie te matchen staat Hlquality Suite aan de bron van alle klantgegevens. Hiermee voorkomen we bijvoorbeeld dat klanten dubbel geregistreerd staan en zorgen we ervoor dat onze service medewerkers alle informatie over de klant op één centrale plek inzichtelijk hebben. Hiermee hebben wij onze dienstverlening nog verder geoptimaliseerd.”

Winfried van Holland, CEO van Human Inference: “Wij zijn trots op het feit dat AEGON met onze software een centraal klantbeeld heeft gerealiseerd. Een solide centraal klantbeeld is van doorslaggevend belang voor het verkrijgen van inzicht in klanten en prospects, efficiënt werken, het voldoen aan wet- en regelgeving en het handhaven van een kwaliteitsimago. Onze software levert daar een essentiële bijdrage aan.”

Over AEGON
AEGON Nederland voelt zich verantwoordelijk voor de financiële bewustwording en ontwikkeling van mensen. Wij bieden in een eerlijke dialoog begrijpelijke oplossingen, waardoor klanten zelf bewust keuzes kunnen maken voor hun financiële toekomst. Zo ontwikkelde AEGON een voorlichtingscampagne waarin pensioentermen werden uitgelegd en geeft AEGON financiële lessen in het onderwijs.  In Nederland is AEGON actief in levens- en schadeverzekeringen, pensioenen, spaarproducten en beleggingen. Wereldwijd bedient AEGON met 28.000 werknemers 40 miljoen klanten in meer dan twintig landen in Amerika, Europa en Azië, met omvangrijke activiteiten in de Verenigde Staten, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Het aandeel van onze moedermaatschappij AEGON NV staat genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, Londen en New York. Meer informatie is beschikbaar op www.aegon.nl.

Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van contactgegevens verbeteren en vervuiling voorkomen. De software is gebaseerd op natuurlijke taalverwerking die gebruikmaakt van landspecifieke kennis. Daarnaast kunnen gegevens vanuit verschillende databronnen geïntegreerd worden.

Meer dan 250 bedrijven zetten de datakwaliteitsoplossingen van Human Inference in voor het bereiken van customer intimacy, operational excellence en compliance. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn een harde voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan regelgeving, opsporing van fraude en efficiënte zoekprocessen in call centers.

Naast het hoofdkantoor in Arnhem heeft Human Inference vestigingen in Engeland, Duitsland, België, Zweden, Denemarken en Spanje en vertegenwoordigingen in Frankrijk, Italië, Zwitserland en Oostenrijk. Human Inference software is in gebruik bij onder andere AEGON, Agentschap NL, Allianz, ANWB, Achmea, Center Parcs Europe, Ministerie van Justitie, Essent, Holland Casino, ING, KPMG, KPN, Nederlandse Spoorwegen, Telegraaf Media Group, TNT Post, Messe München, Ymere en Wehkamp. Voor meer informatie: www.humaninference.nl.





Ingezonden persbericht