Nieuwe iPad-applicatie voor Bloomberg Businessweek vandaag gelanceerd in Apple App Store

Tijdschrift van een marktleidend bedrijf opnieuw ontworpen met nieuwe kenmerken en inhoud, specifiek voor iPad

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)-- 20110412 --

Bloomberg Businessweek heeft vandaag de lancering van een nieuwe iPad-app aangekondigd met de naam Bloomberg Businessweek+ (Plus) - de eerste applicatie voor de publicaties van een groot bedrijf dat gebruikmaakt van het abonnementsaanbod van Apple Inc. De applicatie combineert het frisse perspectief van het tijdschrift op wereldwijd zakelijk nieuws en markttrends met exclusieve inhoud en interactieve kenmerken, zoals de meest recente marktinformatie en nieuws over bedrijven vermeld in artikelen.

"Wij hebben een nieuw ontwerp bedacht voor het Bloomberg Businessweek-tijdschrift voor iPad. De vernieuwingen moeten een verrijking zijn die zinvol is voor onze lezers," aldus Oke Okaro, general manager en wereldwijd hoofd van Bloomberg Mobile. "Verpakt in een schone, eenvoudig te gebruiken en unieke interface biedt deze applicatie een geweldige leeservaring die geoptimaliseerd is voor de iPad."

"Dit is niet zomaar een ander platform om onze lezers te bereiken en hen voor te bereiden op de komende week," verklaarde redacteur Josh Tyrangiel. "Met de lancering van de Bloomberg Businessweek-app vergroten wij de waarde van het tijdschrift door het direct en interactief te maken."

Bloomberg Businessweek+ maakt gebruik van het beste van het nieuws en de gegevens van Bloomberg door gebruikers de mogelijkheid te bieden om live informatie over bedrijven te krijgen, inclusief de huidige beurskoers, de prestatiegeschiedenis en recent nieuws. Prominenten van Bloomberg komen ook in de schijnwerpers te staan door middel van exclusieve video- en audiocontent, waaronder wekelijks een blik achter het hoofdartikel met de redacteur en creative director van Bloomberg Businessweek. Daarnaast zullen zowel Charlie Rose als Tom Keene van Bloomberg hun wekelijkse gedrukte artikelen uitbreiden met audiocommentaar.

Andere bijkomende kenmerken zijn:

  • De mogelijkheid om in verschillende edities info op te zoeken via bedrijf of trefwoord, artikelen op te slaan in een persoonlijke bibliotheek en favoriete artikelen via e-mail, Twitter en Facebook te delen.
  • Een speciale sectie "Hoogtepunten" die een snel overzicht van de topartikelen van de week geeft.
  • Een speciale navigatiebalk en algemene inhoudsopgave maken het gemakkelijk om artikelen en andere informatie te ontdekken.

Blijven investeren in nieuwe platforms zoals de iPad opent nieuwe deuren voor adverteerders. De nieuwe applicatie heeft verschillende advertentieblokken met sterke impact, waardoor adverteerders de kans krijgen om een nieuw en breder publiek te bereiken en hun merk op een nieuwe manier te presenteren. NetApp is de Platinum Sponsor van wie de campagne het platform volledig benut met een zeer visuele en interactieve advertentie-ervaring.

De lancering van Bloomberg Businessweek+ valt samen met de eerste verjaardag van het tijdschrift sinds het werd herontworpen en zijn wereldwijde zakelijke berichtgeving versterkte. Het tijdschrift heeft een belangrijke groei doorgemaakt qua advertenties met een stijging van 49 procent in advertentiepagina's op jaarbasis voor het eerste kwartaal van 2011.

Consumenten kunnen de applicatie downloaden op iTunes en toegang verkrijgen tot een gratis editie. Het maandelijkse abonnement kost $ 2,99, terwijl de huidige abonnees van het tijdschrift de app, met inbegrip van elke editie, kunnen krijgen zonder extra kosten.

Ga voor meer informatie over Bloomberg Businessweek naar http://www.businessweek.com/ en volg ons op Twitter @bw en Facebook. Ga voor meer informatie over het mobiele aanbod van Bloomberg naar http://www.bloomberg.com/mobile/.

Over Bloomberg Businessweek

Bloomberg Businessweek is een betrouwbare bron van essentiële en uitgebreide inzichten waar zakelijke leiders op steunen om vooruit te komen. Bloomberg Businessweek biedt een wereldwijd perspectief om senior executives te laten profiteren van slimmere, snellere en beter geïnformeerde beslissingen. Het tijdschrift werd opgericht in 1929 en is een marktleider die meer dan 4,7 miljoen lezers per week in 140 landen heeft. Met meer dan 2.300 journalisten in 146 kantoren in 72 landen brengt Bloomberg Businessweek verslag uit over de zakenwereld zoals niemand anders dat kan.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6679184&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Bloomberg Businessweek
Heather Carpenter, +1-212-617-1661
hcarpenter@bloomberg.net
of
Lauren Meller, +1-212-617-8185

Lmeller@bloomberg.net