Ingezonden persbericht


Arcueil, Frankrijk, 12 april 2011

Quiksilver surft met Neolane door heel Europa

Quiksilver kiest het Neolane-platform voor uiterst gerichte en gepersonaliseerde pan-Europese marketingcampagnes.

Neolane, Franse producent van marketing- en communicatieoplossingen voor bedrijven, is door de Quiksilver-merkenfamilie uitverkoren voor een nieuw samenwerkingsverband dat geheel Europa beslaat.

De Quiksilver-groep bezit meer dan 200 winkels, verspreid over meer dan 20 Europese landen, met sportkleding, sportieve accessoires en sportbenodigdheden voor jonge mensen. Alle merken uit de Quiksilver-familie, waaronder Roxy, DC Shoes, Moskova en Libtech, zullen profiteren van de Neolane-oplossing ter ondersteuning van de loyaliteitsprogramma's van de groep die onder meer bestaan uit lidmaatschapskaarten, nieuwsbrieven voor ieder merk en meerdere e-commercesites die rechtstreeks met de klanten communiceren.

Neolane biedt de enige technologie voor conversational marketing die organisaties in staat stelt levenslange persoonlijke dialogen met hun klanten aan te gaan en te onderhouden. Wereldwijd hebben al meer dan 300 klanten voor Neolane gekozen. Het platform biedt marketeers de mogelijkheid om zowel via traditionele als innovatieve kanalen met de klanten te communiceren. Te denken valt aan interactie via internet, mobiele kanalen en sociale netwerken.

Quiksilver was snel overtuigd door deze toekomstbestendige tool die zijn gebruikers in staat stelt om in te spelen op nieuwe communicatie-uitdagingen en om kansen sneller te benutten dan de concurrentie. Tanguy Honoré, E-Business Director van Quiksilver, zegt: "Het platform van Neolane biedt nieuwe marketingkansen voor de gehele Quiksilver-merkenfamilie. Onze merken zullen in de toekomst dichter bij onze klanten staan door te communiceren via de kanalen die hun voorkeur hebben zoals e-mail, mobiele toepassingen, Facebook en Twitter."

Gepersonaliseerde communicatie: een betere klantenervaring

Met behulp van Neolane kan de Quiksilver-groep een panoramisch beeld van iedere klant verkrijgen, doordat de gegevens van alle Quiksilver-merken in één database worden geconsolideerd. De marketingteams, echter, kunnen het platform ook gebruiken voor het beheer van op maat gemaakte marketingscenario's voor ieder merk apart, specifiek aangepast aan het klantenbestand in de verschillende Europese landen. Het intuïtieve platform van Neolane volgt het gedrag van individuele klanten op de Quiksilver-websites en reageert met trigger marketing, dat wil zeggen het verzenden van geautomatiseerde aanbiedingen, gebaseerd op specifieke producten waar de klant belangstelling voor heeft getoond.

De marketeers beschikken over nieuwsbriefsjablonen om meertalige nieuwsberichten en aanbiedingen te versturen, vertaald voor ieder land en volledig gepersonaliseerd. De klanten ontvangen alleen informatie die relevant voor hen is. De gelokaliseerde nieuwsbrieven bevatten informatie in de eigen taal over het aanbod in de plaatselijke winkels (events, nieuwe producten, speciale aanbiedingen, etc.).

François Laxalt, Market Intelligence Manager van Neolane, vertelt: "Neolane is er trots op om door Quiksilver te zijn geselecteerd voor deze Europese samenwerking. De klanten van Quiksilver hebben goed door hoe marketing werkt en ons platform biedt Quiksilver de mogelijkheid om aan de eisen van deze klanten te voldoen. Door iedere vorm van communicatie met de klant in realtime te individualiseren, hebben marketingcampagnes meer impact en worden de klanten op hun eigen terrein benaderd."

Eenvoudig te gebruiken platform: een effectiever marketingteam

Neolane centraliseert de klantgegevens van Quiksilver, terwijl er gelokaliseerde communicatie wordt geboden. De tool is eenvoudig in het gebruik en is ontworpen om het werk van internationale marketingteams te vergemakkelijken en om de interne uitwisseling van best practices te verbeteren. Om de effectiviteit te doen vergroten, heeft Quiksilver besloten om te profiteren van de SaaS-mogelijkheden van Neolane. Het platform wordt gehost op de Neolane-servers.

"We zochten naar een betrouwbare tool voor onze marketingcampagnes en loyaliteitsprogramma's in heel Europa. De referenties van Neolane in Europa hebben indruk gemaakt en het stelt ons gerust dat we de oplossing met minimale inspanningen kunnen implementeren. Het conversational platform van Neolane maakt onze marketingteams effectiever en zorgt tegelijkertijd voor een persoonlijkere communicatie met onze klanten overal in Europa", besluit Tanguy Honoré.

Over Neolane:
Neolane is de enige softwareproducent die conversational marketingtechnologie aanbiedt waarmee bedrijven gepersonaliseerde one-to-one dialogen kunnen onderhouden met elk type klant. Marketeers kunnen zo gebruik maken van een geïntegreerd marketingplatform dat tegelijkertijd e-mail, inkomende en uitgaande berichten beheert, waardoor efficiëntie, resultaten en uiteindelijk de omzet merkbaar toenemen. Doordat Neolane is opgericht in het digitale tijdperk, is zijn platform zowel voor gevorderde als voor standaardgebruikers heel gebruiksvriendelijk. Flexibel en gericht op de toekomst, bereidt het bedrijf zijn klanten voor op nieuwe marketinguitdagingen en helpt hen hier sneller op in te kunnen spelen dan de concurrentie. Neolane wordt gebruikt door meer dan 300 toonaangevende internationale bedrijven zoals Sony Music, Alcatel-Lucent, Orange, Sears Canada en Sephora. Bezoek voor meer informatie www.neolane.com




Ingezonden persbericht