Nieuwe Post-HBO opleiding Work Force Management

Persbericht van Philipse Business School

De School For Customer Management en PlanMen introduceren een unieke post-HBO opleiding WFM. De nieuwe opleiding zal ervaren WFM experts en WFM Managers in een periode van 8 maanden op praktische wijze opleiden in alle dimensies van Work Force Management

De behoefte aan een erkende post HBO opleiding voor Workfore Management (WFM) experts bestaat al jaren. Bij gebrek aan een goede opleiding wordt kennis nu veelal zelf eigen gemaakt of mondeling overgedragen en is er veel variatie in hoe de kennis wordt toegepast. En dat terwijl het vakgebied zich steeds verder ontwikkelt en de verantwoordelijkheid van WFM experts en hun afdelingen sterk toeneemt.

Workforce Management gaat tegenwoordig niet alleen meer over kosten en efficiency maar is in belangrijke mate sturend geworden en richtinggevend aan de gehele bedrijfsstrategie. Een bedrijfsbrede benadering is derhalve noodzakelijk. Ook klant- en medewerkertevredenheid zijn thema's waar moderne WFM experts tegenwoordig rekening mee dient te houden in de adviesrol die men richting de organisatie vervult. "WFM experts die willen meegroeien met het bedrijf, de markt en de maatschappij zullen zich als een lerende expert moeten opstellen", stelt David van der Pouw Kraan, directeur PlanMen.

De post-HBO WFM bevat geen algemene management theorie, maar is toegespitst op het eigen vakgebied. Colleges en persoonlijke begeleiding van studenten worden verzorgd door ervaren docenten. De opleiding bestaat uit 10 interactieve colleges verspreid over 8 maanden. Een praktische afstudeeropdracht maakt deel uit van het examen. De eerste opleidingscyclus zal kort na de zomer starten.

"Door de jarenlange opleidingservaring van School For Customer Management en de vakinhoudelijke kennis van PlanMen is er een ijzersterke combinatie ontstaan" aldus Anja Hulsenboom, Director School For Customer Management.

*

Links:
whttp://www.sfcm.nl
Organisatie info:

Philipse Business School

School For Custo mer Management (SFCM) is een initiatief van Philipse Business School, gericht op opleiding en ontwikkeling van hoger management in Customer Management beroepen; het werkveld waarbinnen direct klantcontact centraal staat. Dit zijn met name m anagers op het vlak van marketing, verkoop en klantenservice.

PlanMen is een platform voor forecasting, planning, traffic en poolmanagement. H et bedrijf is actief in de sectoren Customer Care, Zorg en Retail.

Meer informatie is verkrijgbaar bij Anja Hulsenboom, director School For Custome r Management, via 06-55374222 en David van der Pouw Kraan, directeur PlanMen, vi a 06-10915714.

www.sfcm.nl en www.PlanMen.nl