Ingezonden persbericht


Persbericht

---

Amsterdam, 13-4-2011

Fortress ontwikkelt Les Voiles de Saint Barth game voor Gaastra

Zeilen, luxe en het exotische Saint Barth. Drie onderwerpen die naadloos aansluiten bij de kernwaarden van Gaastra. Speciaal voor de officiële partner van de Les Voiles de Saint Barth zeilrace heeft het Amsterdamse internetbureau Fortress Social Branding een online game ontwikkeld. De Les Voiles de Saint Barth is, sinds de eerste regatta in 2010, hard op weg om een moderne klassieker te worden. Door middel van de online game wil Gaastra de unieke eigenschappen van Les Voiles uitdragen naar het Europese publiek. Daarnaast biedt de online race een unieke gelegenheid om ook de Amerikaanse consument te bereiken.

Doel van het spel is om zo snel mogelijk de regatta te zeilen. Aan de hand van vragen bij bochten en boeien, kan de speler zijn of haar voorsprong nemen of verliezen. Uiteraard zijn alle vragen en bijkomstige beelden gebaseerd op de Gaastra waarden. De speler kan alleen of samen met Facebook vrienden de zeilrace volbrengen. Uit alle deelnemers wordt een winnaar gekozen die het zeilspektakel op Saint Barth mag gaan bijwonen. Uri Roos, creative director bij Fortress: "Om het virale effect te vergroten kunnen uitslagen en deelnames gedeeld worden op Facebook en Twitter. Daarnaast kunnen spelers via social media vrienden als hulplijn inschakelen indien zij het antwoord op een vraag niet weten."

De link: http://www.gaastragame.eu

Over Fortress Social Branding

Fortress is gespecialiseerd in merkpositionering en het activeren van doelgroepen via social media. De oplossingen lopen van analyses en workshops tot specialistische tools. Fortress is ook oprichter van de succesvolle jongerencommunity Jimmy Alter. Met meer dan 5 jaar ervaring in social media is het bedrijf uitgegroeid tot een volwaardig fullservice social media bureau welke campagnes ontwikkelt voor partijen zoals Amnesty International, Take2 Interactive, Sawadee, Score, de BankGiro Loterij en Universal Music International.

Over Gaastra

Gaastra is een authentiek Nederlands luxemerk met een DNA dat is gedrenkt in pure nautische passie. Het bedrijf dankt zijn internationale reputatie aan een unieke mix van functionaliteit en luxe, die consequent wordt doorgevoerd in Gaastra Pro en Gaastra Sportswear. Gaastra Pro is een hoogwaardige zeilcollectie, die door middel van de meest geavanceerde materialen en technieken optimale bescherming biedt onder alle omstandigheden. Deze collectie geeft u een zeker gevoel; of dat nu tijdens een uitdagende regatta over de oceanen is of tijdens een recreatieve tocht over de binnenwateren. Gaastra Sportswear, onderverdeeld in de lijnen Sport en Breton, is de stoere en sportieve fully coordinated casual collectie, altijd sterk geïnspireerd op het rijke nautische erfgoed van Gaastra. Beide hoofdcollecties Gaastra Pro en Gaastra Sportswear, bieden tevens een uitgebreide selectie accessoires en schoenen.

Gaastra is onderdeel van McGregor Fashion Group B.V., opgericht in 1993. De McGregor Fashion Group B.V. is een Europees modehuis dat zich richt op het ontwerpen, inkopen, marketen, distribueren en verkopen van heren-, dames- en kindermerkkleding in het hogere marktsegment.


---


Noot voor redacties

Einde persbericht,