Sanoma Uitgevers

PlusProposities

Vier Prachtige PlusProposities

---

15.04.11
Smullen was het weer op de Sanoma Media Parade. Smullen van de prachtigste PlusProposities in print. Erik Hannema, productmanager PPP, showde een serie treffende voorbeelden en mocht voor het derde achtereenvolgende jaar de Prix PPP uitreiken. Voor de meest geslaagde PlusPropositie. Wie waren genomineerd? Met wat? En wie werd de winnaar?

Unilever: nieuwe geurvariant
Unilever was genomineerd met een splitcoveradvertentie in Libelle voor Robijn Stralend Wit. Mét geur.
Erik Hannema: Sommige PPPs lijken eenvoudig, omdat je ze wel vaker in onze bladen ziet. Maar het aanbrengen van geur op een splitcover was ook voor Sanoma Media en de drukker een nieuwe variant die eerst goed getest moest worden. We zijn altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden en deze splitcoverpropositie met geur was een extra opvallende manier om de doelstelling van de adverteerder te verwezenlijken.

Samsung: gewaagde 3D actie
Een handmatig opgeplakte 3D cover op Playboy. Daarmee sleepte Samsung een verdiende nominatie in de wacht.
Erik Hannema: 3D was in 2010 al enorm in opkomst en Samsung was de eerste adverteerder in Nederland die deze 3D ervaring bij de consument thuis wilde brengen met hun 3D HD LED TV. De samenwerking met Playboy was een erg gewaagde actie. De eerste aandacht ging naar een BNer en Samsung had zelf geen vermelding op de cover. Maar na het openen van de eerste pagina kwam de lezer direct op de advertentiespread van Samsungs 3D TV en zo was de link snel gelegd. Een complete 3D cover was nog nooit gedaan in Nederland. Verrassend en vernieuwend en daarom terecht genomineerd.

Ikea: unieke mix & match
Ikea had een heel bijzondere cover in samenwerking met vtwonen. Met een unieke perforatie.
Erik Hannema: Dit is zon actie die je tegenkomt in het buitenland en waarvan je direct zegt: dit kunnen en moeten wij ook met een Nederlandse adverteerder doen. Het principe van een perforatie in een tijdschrift is niet nieuw, maar om hem zo uit te voeren dat je middels twee perforatielijnen zevenentwintig verschillende combinaties kunt mixen en matchen is uniek. Het sloot naadloos aan bij de campagne van Ikea om al hun verschillende stijlen op een originele manier onder de aandacht te brengen. Een prachtige samenwerking met Sanomas grootste woontitel vtwonen.

Beiersdorf: winnaar van de Prix PPP 2010!
Een originele, effectieve - en plastic! - insert voor Hansaplast Invisible in Cosmopolitan en Beau Monde. Daarmee is Beiersdorf winnaar geworden van de Prix PPP 2010.
Erik Hannema: Een subliem voorbeeld van hoe je een low involvement product relevant en impactvol kunt communiceren. Hier is optimaal gebruik gemaakt van de kracht van de PPP. De eerste, transparante pagina van de insert is alleen voorzien van de contouren van de pleister en de unieke eigenschappen. En de onderliggende advertentiepagina sluit daar perfect op aan. Het RRO naar aanleiding van deze campagne leverde enkel positieve reacties op, waarbij de respondenten aangaven dat de doorzichtige pagina het karakter van de pleister absoluut benadrukte. Een terechte winnaar dus. Ook omdat hiermee wordt aangetoond dat je zonder enorm budget een low involvement product prima in print onder de aandacht kunt brengen. Dankzij een goede samenwerking tussen mediabureau Carat, adverteerder Hansaplast en exploitant Sanoma Media.

Meer info
Meer weten over de mogelijkheden van plusproposities? Bekijk hier enkele voorbeelden.
Of volgend jaar ook tot de genomineerden behoren? Neem dan contact op met Erik Hannema, Productmanager Plusproposities e-mail: erik.hannema@sanomamedia.nl
Tel: 023 556 58 07
Mob: 06 11 424 356