FIPP Award voor neuro-onderzoek Mediabrein
---
15.04.11
De International Federation of the Periodical Press (FIPP) heeft het
neuro-onderzoek Mediabrein verkozen tot de beste innovatie op het
gebied van magazine-onderzoek. Het onderzoek is een initiatief van
Sanoma Media in samenwerking met Neurensics.
De toekenning van de FIPP Research Award werd bekend gemaakt op het
FIPP Research Forum op 14 april in Parijs. Doel van de FIPP Research
Award is om kwalitatief hoogstaand onderzoek FPRIVATE "TYPE=PICT;ALT="
onder de aandacht te brengen en te stimuleren.
Innovatieve en inspirerende methode
Chris Llewellyn, FIPP president en CEO: "Het Mediabrein-onderzoek is
een bijzonder innovatieve en inspirerende methode om inzicht te krijgen
in de manier waarop tijdschriften communiceren met lezers. Het
diepgaande onderzoek bewijst de impact van magazine content inclusief
advertenties en benadrukt eveneens de sterke lezer-bladbinding. Dit
onderzoek zal zeker leiden tot een positieve discussie rondom de
effecten van advertenties in tijdschriften.
Lezer-bladbinding bestaat
Het Mediabrein-onderzoek heeft onomstoten bewezen dat er een sterke
lezer-bladbinding bestaat, die gebaseerd is op vertrouwen. Dit
vertrouwen straalt af op de inhoud van het blad inclusief de
advertenties, mits deze passen binnen de bladformule.
Sanoma Uitgevers