Media Werkgroep

Dinsdag 19-4: De supermarkten en hun mediawapens

De prijzenoorlog onder supermarkten heeft plaatsgemaakt voor een continue promotie-oorlog die uitgevochten wordt in de media. Spaart u wuppies, voetbalplaatjes, flippos? horen we de caissière zeggen, op straat zien we affiches met een kassabon... op TV doet een Utrechtse comédienne of een vriendelijke filiaalmanager (semi) leuk. Zijn deze mediastrategieën wel zo effectief?

Zijn de supermarktconcepten onderscheidend?
Hoe kijkt de consument hiernaar?
Herkennen zij dergelijke marketingcommunicatie? Is de klant na de prijzenoorlog nog gevoelig voor deze media munitie? Deze inspirerende supermarktmiddag geeft antwoorden en is natuurlijk ook razend interessant voor niet-retailers!

Moderator van deze middag is Frederique de Jong. Zij is benieuwd wat nou echt effect heeft op de consument. Lars de Vries van Adfact geeft de in- en outs van de mediakeuzes, trends en budgetten van de supermarkten.
Jan Oldenburger, communicatiestrateeg bij Roorda en Willem Treep van Willem & Drees vertellen over creatieve concepten die het verschil maken, uit zowel binnen- en buitenland. Ebele Wybenga, columnist van Adformatie trekt tenslotte zijn scherpe conclusies! Na afloop kunnen onder genot van een hapje en drankje volop voetbalplaatjes geruild worden.

Ook dit keer betaalt Yellowbrick jouw parkeergeld! Geen gedoe met chipknip, kleingeld of een kentekenautomaat. Het enige wat je hoeft te doen is je kenteken en de zonecode van de dichtstbijzijnde parkeerautomaat te onthouden tot je binnen bent. Het Yellowbrickteam zit bij de ingang van de Qmusic studio en regelt de rest. Klik hier om je aan te melden.