Dinsdag 19-4: De supermarkten en hun mediawapens
De prijzenoorlog onder supermarkten heeft plaatsgemaakt voor een
continue promotie-oorlog die uitgevochten wordt in de media.
Spaart u wuppies, voetbalplaatjes, flippos? horen we de caissière
zeggen, op straat zien we affiches met een kassabon... op TV doet een
Utrechtse comédienne of een vriendelijke filiaalmanager (semi) leuk.
Zijn deze mediastrategieën wel zo effectief?
Zijn de supermarktconcepten onderscheidend?
Hoe kijkt de consument hiernaar?
Herkennen zij dergelijke marketingcommunicatie?
Is de klant na de prijzenoorlog nog gevoelig voor deze media munitie?
Deze inspirerende supermarktmiddag geeft antwoorden en is natuurlijk
ook razend interessant voor niet-retailers!
Moderator van deze middag is Frederique de Jong. Zij is benieuwd wat
nou echt effect heeft op de consument. Lars de Vries van Adfact geeft
de in- en outs van de mediakeuzes, trends en budgetten van de
supermarkten.
Jan Oldenburger, communicatiestrateeg bij Roorda en Willem Treep van
Willem & Drees vertellen over creatieve concepten die het verschil
maken, uit zowel binnen- en buitenland. Ebele Wybenga, columnist van
Adformatie trekt tenslotte zijn scherpe conclusies!
Na afloop kunnen onder genot van een hapje en drankje volop
voetbalplaatjes geruild worden.
Ook dit keer betaalt Yellowbrick jouw parkeergeld! Geen gedoe met
chipknip, kleingeld of een kentekenautomaat. Het enige wat je hoeft te
doen is je kenteken en de zonecode van de dichtstbijzijnde
parkeerautomaat te onthouden tot je binnen bent. Het Yellowbrickteam
zit bij de ingang van de Qmusic studio en regelt de rest.
Klik hier om je aan te melden.
Media Werkgroep