CBR start onderzoeken bij alle klantgroepen

Persbericht van Centraal Bureau

Rijvaardigheidsbewijzen
Het CBR laat in april en mei tevredenheidonderzoeken uitvoeren bij al zijn klantgroepen. Zo worden enqu(ee)tes gehouden onder examenkandidaten, rijscholen en aanvragers van een medische verklaring voor het rijbewijs. Daarnaast vinden diepte-interviews plaats onder relaties zoals gemeenten, RDW, politie, patiëntenorganisaties en rijschoolbranche. Met de uitkomsten van de onderzoeken wil het CBR de kwaliteit van zijn dienstverlening structureel verbeteren.

In de afgelopen jaren hield het CBR regelmatig incidentele onderzoeken op deelgebieden. Zo vonden enqu(ee)tes plaats over het vernieuwde rijexamen, het faalangstexamen en het bromfietspraktijkexamen, nieuwe producten die succesvol werden geïntroduceerd. Ook kregen rijscholen enkele keren een vragenlijst voorgelegd over de nieuwe reserveringsmethodiek. Deze methodiek leidde ertoe dat de examen reserveringstermijnen nu al twee jaar binnen de vastgestelde norm vallen: maximaal 5 weken voor herexamens B en maximaal 7 weken voor de overige examens.

De klanttevredenheid onderzoeken zullen voortaan jaarlijks worden gehouden. Dit past binnen het Verbeterprogramma 2011-2014 dat de directie van het CBR heeft opgesteld. Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu heeft onlangs in de Tweede Kamer haar vertrouwen uitgesproken in dit programma.

*

Organisatie info:

Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen

Coen Sleddering, manager Communicatie CBR
T 088 227 60 29
M 06 127 614 86
E coen.sleddering@cbr.nl