CBR start onderzoeken bij alle klantgroepen
Persbericht van Centraal Bureau
Rijvaardigheidsbewijzen
Het CBR laat in april en mei tevredenheidonderzoeken uitvoeren bij al
zijn klantgroepen. Zo worden enqu(ee)tes gehouden onder
examenkandidaten, rijscholen en aanvragers van een medische verklaring
voor het rijbewijs. Daarnaast vinden diepte-interviews plaats onder
relaties zoals gemeenten, RDW, politie, patiëntenorganisaties en
rijschoolbranche. Met de uitkomsten van de onderzoeken wil het CBR de
kwaliteit van zijn dienstverlening structureel verbeteren.
In de afgelopen jaren hield het CBR regelmatig incidentele onderzoeken
op deelgebieden. Zo vonden enqu(ee)tes plaats over het vernieuwde
rijexamen, het faalangstexamen en het bromfietspraktijkexamen, nieuwe
producten die succesvol werden geïntroduceerd. Ook kregen rijscholen
enkele keren een vragenlijst voorgelegd over de nieuwe
reserveringsmethodiek. Deze methodiek leidde ertoe dat de examen
reserveringstermijnen nu al twee jaar binnen de vastgestelde norm
vallen: maximaal 5 weken voor herexamens B en maximaal 7 weken voor de
overige examens.
De klanttevredenheid onderzoeken zullen voortaan jaarlijks worden
gehouden. Dit past binnen het Verbeterprogramma 2011-2014 dat de
directie van het CBR heeft opgesteld. Minister Schultz van Haegen van
Infrastructuur en Milieu heeft onlangs in de Tweede Kamer haar
vertrouwen uitgesproken in dit programma.
*
Organisatie info:
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Coen Sleddering,
manager Communicatie CBR
T 088 227 60 29
M 06 127 614 86
E coen.sleddering@cbr.nl