Ingezonden persbericht


Persbericht

Angela Groothuizen krijgt Parel van Nouveau
Glossy maandblad viert 25-jarig bestaan

Den Haag, 19 april 2011 - Glossy maandblad Nouveau bestaat 25 jaar. En vierde dat vandaag in het Haagse Mauritshuis met de feestelijke uitreiking van de Parel van Nouveau. Aan de vrouw die volgens de lezeressen van Nouveau het meeste cachet, charisma en charme heeft van Nederland: Angela Groothuizen. Met lieve woorden en onder luid applaus overhandigde Hans Dorrestijn haar een luxueus parelcollier.

Natuurlijk werd ook het jubileumnummer onthuld, met daarin een groot interview met winnares Angela Groothuizen. Hoofdredacteur Tineke Verhoeven licht toe waarom deze verkiezing in het leven is geroepen: 'Ons 25-jarig bestaan wilden wij niet zomaar voorbij laten gaan. De afgelopen 25 jaar heeft Nouveau zich bewezen als een luxe, stijlvolle en rijke glossy. De lezeressen van Nouveau zijn vrouwen met cachet, charisma en charme. En wij vroegen ons af welke bekende Nederlandse vrouw hier ook bij past.'

Nieuwe schwung
Angela Groothuizen was verrukt over de prijs. 'Ik vind het een grote eer dat ik uitgekozen ben door de lezeressen van Nouveau. Het geeft een nieuwe schwung aan mijn leven dat ik nu een echte Nouveau-vrouw ben, in de fase: 50 en still going strong!"

Meisje met de Parel
Na de feestelijke uitreiking heeft het gezelschap exclusief na kunnen genieten van de prachtige schilderijen in het Mauritshuis, waaronder het beroemde Het meisje met de Parel. En zo mag Angela Groothuizen zich nu dus ook noemen.

Het jubileumnummer van Nouveau ligt vanaf donderdag 21 april in de winkel voor ¤ 5,75. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie of hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met (