Duitslandexport.nl: online verkoop in Duitsland is net even anders


Duitslandexport.nl is steun voor e-commercebedrijven

Amsterdam, 20110414 -- Steeds meer Nederlandse bedrijven en instellingen kiezen ervoor om internationaal uit te breiden en zoeken naar informatie en begeleiding om zich professioneel in de Duitse markt te presenteren. Sinds kort geeft het internetportaal www.duitslandexport.nl informatie en tips over het zakendoen met Duitsers. Want online verkoop in Duitsland is net even anders.

Duitslandexport.nl richt zich op de e-commerce in Duitsland. Enkele voorbeelden van verschillen in online verkoop tussen Nederland en Duitsland: Duitsers brengen meer tijd door in de webwinkel voordat ze een bestelling plaatsen en bellen vaak eerst naar de webwinkel voordat ze op de “bestelknop” klikken. Ook wijken keurmerken, algemene voorwaarden, betaalwijze en omgang met de klant af van wat we kennen uit Nederland.

De Duitse economie groeit. De Duitse markt heeft zich goed van de economische crisis hersteld, waarvan de Nederlandse economie profiteert. Nederlandse e-commerce bedrijven richten zich toenemend op Duitsland, de grootste Europese binnenmarkt met 81,7 miljoen inwoners.

De omzet met e-commerce in Duitsland doorbrak in 2010 de 23 miljard euro-grens. Voor 2011 wordt meer dan 26 miljard euro omzet aan verkopen aan consumenten via internet verwacht. En dat is nog slechts enkele procenten van de totale Duitse economie.

Via Duitslandexport.nl kan men zich gratis aanmelden voor deelname aan workshops. De eerste workshop e-commerce Duitsland vindt plaats op 20 mei a.s. in Amsterdam, bij Regus Sloterdijk.  In de workshop wordt aandacht besteed aan online marketing, Nederlands-Duitse culturele verschillen en juridische aspecten bij het zaken doen in Duitsland. Aan de hand van praktijkvoorbeelden met cases wordt geleerd hoe veelgemaakte fouten bij de online verkoop van goederen en diensten in Duitsland kunnen worden vermeden.