Nationale Bank van Belgie


Consumentenenquête van april 2011

2011-04-20

Consumentenvertrouwen herstelt licht in april

Consumentenenquête van april 2011 (pdf - 80k)

Nationale Bank van België n.v.
Communicatie
Statistiek
de Berlaimontlaan 14
tel. + 32 2 221 46 28
tel. + 32 2 221 42 70
1000 BRUSSEL www.nbb.be
Ondernemingsnr.: 0203.201.340
RPR Brussel
2 0 1 1 - 0 4 - 2 0

Consumentenenquête van april 2011

CONSUMENTENVERTROUWEN HERSTELT LICHT IN APRIL

De indicator van het consumentenvertrouwen, die in maart beduidend verslechterde, is in april licht hersteld. De consumenten schatten de toekomstige economische ontwikkelingen in België opnieuw wat rooskleuriger in. Daarentegen zijn hun verwachtingen ten aanzien van de werkloosheid voor het eerst in bijna 1 jaar niet verder verbeterd. Voorts zijn, na de forse dip van vorige maand, de gezinnen wat minder somber gestemd over hun toekomstige financiële situatie. Hun verwachtingen ten aanzien van hun spaarvermogen, die in maart ook duidelijk terugzakten, zijn evenwel ongewijzigd gebleven.

Indicatoren van het consumentenvertrouwen

Vooruitzichten voor de volgende twaalf maanden

Indicator van het
consumentenvertrouwen

Economische
situatie in België
Werkloosheid in
België

1
Financiële situatie
van de gezinnen
Spaarvermogen
van de gezinnen

Zie het origineel
Bron: Nationale Bank van België.

1
Wat de vraag over de werkloosheidsvooruitzichten betreft, wijst een stijging op een minder gunstige ontwikkeling en een daling op een gunstiger ontwikkeling.

APRIL 2011
INDICATOR VAN HET CONSUMENTENVERTROUWEN
Vooruitzichten voor de volgende 12 maanden
Economische situatie in België Werkloosheid in België
Financiële situatie van de gezinnen Spaarvermogen van de gezinnen
Zie het origineel

Nationale Bank van België n.v. BE-1000 BRUSSEL www.nbb.be Communicatie BTW BE 0203 201 340
Statistiek tel + 32 2 221 42 70 RPR Brussel
de Berlaimontlaan 14
tel + 32 2 221 46 28

tel 32 2 221 42 70

Copyright NBB 2011