Ingezonden persbericht


Persbericht

17 Contactcenters strijden voor Nationale Contact Center Awards 2011

Woerden, 14 maart 2011 - Juryvoorzitter Beate van Dongen Crombags maakt vandaag bekend welke organisaties een nominatie voor de Nationale Contact Center Awards (NCCA) ontvangen. "De jury is verheugd te zien dat onder de genomineerden diverse nieuwe inzenders te verwelkomen zijn. Dat geeft aan dat de NCCA leeft in uiteenlopende branches, en dat veel bedrijven serieus werk maken van de kwaliteit van hun customer services", aldus juryvoorzitter Beate van Dongen Crombags.

De NCCA jury heeft 17 nominaties toegekend, verdeeld over zes categorieën. De genomineerden per categorie zijn: NCCA categorieën
In alfabetische volgorde
Genomineerden
In alfabetische volgorde
Customer Experience
Philips Customer Lifestyle Benelux
Triodos Bank
Verizonbusiness
Customer Service Online
Royal Bank of Scotland
Verizonbusiness
HRM
Arvato Bertelsmann
SNT
Staples Advantage
Innovation & Change
NUON CCC
UPC Nederland
Wegener
Partnership
Menzis met partner Cendris
Microsoft met partner GoExcellent
Sandd met partner Bellsell
Value Center
ANWB
Heineken Brouwerijen
NUON

De Nationale Contact Center Awards zijn prestigieuze prijzen. Binnen en buiten de contactcenterbranche wordt veel waarde gehecht aan de NCCA, omdat winnaars laten zien dat zij hun vak verstaan en een belangrijke bijdrage leveren aan het imago van de sector. De NCCA-jury zal de komende tijd alle zeventien genomineerde contactcenters bezoeken om zo tot uiteindelijk zes winnaars te komen, die tijdens het feestelijke Telecommerce Gala op woensdag 20 april aanstaande in het Beatrix Theater in Utrecht in het zonnetje worden gezet.

NCCA Jury 2011
De NCCA-jury bestaat uit 7 leden met allemaal verschillende expertisegebieden en stuk voor stuk jarenlange ervaring binnen de contactcenterbranche. De jury kan een doorwrocht, objectief en afgewogen oordeel geven van elke case binnen diverse werkgebieden. Zoals in voorgaande jaren is de gehele jury verantwoordelijk voor de beoordeling van de cases. Het is een gezamenlijke effort, waarbij continuïteit, vakmanschap en kennis vooropstaan. Beate van Dongen Crombags, juryvoorzitter, partner, VODW Ko de Ruyter, Hoogleraar Interactieve Marketing, Universiteit van Maastricht Eric de Haan, oprichter/directeur, Seven
Jessica Niewierra, directeur internet, ABN AMRO
Martine Ferment, directeur, Ferment Management
Arjan Burgers, partner, EarlyBridge
Hüseyin Güngör, adviseur, Emotionalloyalty Consulting Over NCCA
Rond 1990 ontstond de behoefte om de kwaliteit van de toenmalige telemarketingbedrijven te meten en inzichtelijk te maken. Dit initiatief sloeg direct aan en werd succesvol, maar met beperkte middelen, uitgevoerd. In 1996 werd het initiatief, om een breder draagvlak te creëren, overgenomen door een aantal gerenommeerde uitzendbureaus met een specialisme in het leveren van personeel aan klantcontactcenters. Dit was het begin van de Stichting Nationale Contact Center Awards, kortweg NCCA.

Veel bedrijven omarmden het idee van de NCCA om het imago van de branche te verbeteren, een bindende factor te zijn in deze branche en vooral te tonen dat kwaliteit mag worden beloond. Ieder jaar strijden tientallen facilitaire en inhouse contactcenters om de prestigieuze Nationale Contact Center Awards die worden uitgereikt op de Telecommerce Gala avond. Het grote succes van de NCCA is te danken aan de integere en uitermate terzake kundige jury, de loyale sponsors die de NCCA financieel steunen en de vele gerenommeerde bedrijven die meedingen. Meer informatie: www.ncca.nl

Over Telecommerce Gala
Het Telecommerce Gala (20 april 2011, Beatrixtheater, Utrecht) met de uitreiking van de Nationale Contact Center Awards maakt deel uit van De Klantcontact Dagen. De Klantcontact Dagen (19 en 20 april, Jaarbeurs Utrecht) staat volledig in het teken van customer care & contact. Tegelijk met De Klantcontact Dagen vinden De Marketing Dagen en De E-commerce Dagen plaats. Door deze unieke combinatie van vakgebieden kunnen marketeers, webwinkeliers, contactcentermanagers, inkopers en CRM-verantwoordelijken de juiste oplossingen voor hun klanten vinden. Kennissessies, award-avonden en netwerkborrels zijn onderdeel van iedere vakbeurs. Jaarlijks trekken de beurzen meer dan 10.000 bezoekers en 200 leveranciers. Hiermee zijn deze drie beurzen het grootste evenement op dit gebied in de Benelux. www.klantcontactdagen.nl




Ingezonden persbericht