Ingezonden persbericht

Libelle reconstrueert het gewone leven van Màxima
Komt een prinses bij de Hema

Hoofddorp, 21-4-2011 - Ter gelegenheid van de 40e verjaardag van prinses Màxima op 17 mei brengt Libelle deze week een speciale editie uit onder de titel 'Komt een prinses bij de Hema'. Als een van de meest populaire vrouwen van Nederland is zij de inspiratiebron voor 160 pagina's lifestyle en human interest. Libelle stak haar licht onder anderen op bij de moeders op het schoolplein, Màxima's afvalkliniek en de Wassenaarse Hema; daar koopt de prinses graag Jip en Janneke spulletjes en mini-stroopwafels.

Hoofdredacteur Franska Stuy: 'Nederlandse vrouwen zijn dol op Màxima maar ècht kennen doen we haar nauwelijks. We zien alleen de mediagenieke prinses, maar wie de vrouw is - de moeder, de dochter, de echtgenote - dat weten we niet. Zonder in de bosjess te gaan liggen maar met open vizier hebben we allerlei mensen gesproken en deze informatie aangevuld met wat we weten uit openbare bronnen. Zo hebben we een dag uit haar dagelijks leven gereconstrueerd.'

Augmented Reality Film
De cover van het Màxima-nummer is voorzien van een augmented reality marker. Als lezeressen naar www.libelle3dfilm.nl gaan en de marker voor de webcam van de computer houden, start er een 3D film en wanen zij zich in de sfeer van Libelle Zomerweek; een virtuele zomertuin met bloemen en boerderijdieren, maar ook met een voorproefje op het entertainmentprogramma van die week. Tot aan de start van het jaarlijkse evenement, waar zo'n 80.000 vrouwen worden verwacht, zal elke week een ander 3D filmpje te zien zijn. Voor dit filmpje wordt gebruik gemaakt van de Augmented Reality technologie, waarbij d.m.v. werkelijke beelden en animatie een wonderlijke, driedimensionale mix ontstaat, die je zonder 3D bril kunt zien.

Het extra dikke Màxima-nummer ligt vanaf vrijdag 22 april in de winkel. De Libelle Zomerweek is van 16-22 mei op het Almeerderstrand.
Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL


Zie het origineel

Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (