Nederlands Uitgeversverbond

PERSBERICHT

Amsterdam, 26 april 2011

magazines.nl gelanceerd!

Nadat de Groep Publiekstijdschriften van het Nederlands Uitgeversverbond in januari aankondigde een nieuw initiatief te lanceren is dat vandaag concreet gemaakt met de live-gang van de website. Met magazines.nl wordt het mediumtype publiekstijdschriften vanuit de branchevereniging met nieuw elan in de advertentiemarkt gepositioneerd. De nieuwe website vormt de belangrijkste pijler onder een activiteitenprogramma en levert met veel nieuwsfeiten, links, onderzoeksinformatie en inspiratie alle relevante informatie over het mediumtype. Uiteraard ontbreekt ook een nieuwsbrief niet die regelmatig zal worden gepubliceerd. Henk Borst, directeur Magazines.nl: "we zijn heel blij dat de site in de lucht is. Oprechte complimenten aan alle betrokkenen voor de professionaliteit en snelheid. Via de site en de nieuwsbrief gaan we aan alle professioneel belanghebbenden inhoudelijk en feitelijk laten zien wat de toegevoegde waarde is van het medium. Het wordt het platform waar alle belangwekkende onderzoeken overzichtelijk bijeen worden gebracht. Maar we gaan ook veel inspiratie bieden, cases en excellente staaltjes van tijdschriftenreclame laten zien. Kortom, mediumtype promotie pur sang". Onderstaand een screenshot van de homepage. Momenteel wordt een introductiecampagne gevoerd in print en de digitale versies van de vakbladen alsmede een groot aantal titels van de leden van de Groep Publiekstijdschriften. Deze campagne is ontwikkeld door Kees Sterrenburg. Onderstaand een van de uitingen.
---