Gemeente Baarn

Eerste resultaten Digitaal Burgerpanel bekend

De gemeente Baarn streeft naar een hoogwaardige dienstverlening richting burgers. Om de kwaliteit van de telefonische dienstverlening in kaart te brengen, heeft de gemeente een digitaal Burgerpanel opgericht. Het Burgerpanel is één van de manieren om betrokkenheid te verhogen en uw mening te vragen. Bureau Trendview heeft in februari 2011 de opdracht gekregen een onderzoek uit te voeren over de telefonische bereikbaarheid en de wijze van voorkeur van contact met de gemeente. De resultaten van dit onderzoek zijn inmiddels bekend.

Om de kwaliteit van de telefonische dienstverlening in kaart te brengen, heeft Trendview in opdracht van de gemeente in februari en maart 2011 een onderzoek uitgevoerd naar de telefonische dienstverlening. In het onderzoek zijn er naast vragen over de telefonische dienstverlening enkele vragen gesteld over de voorkeur van de inwoners over de wijze van contact met de gemeente.

Het onderzoek is uitgevoerd door middel van een online enquête. De achthonderd leden van het Burgerpanel zijn per e-mail benaderd met het verzoek om deel te nemen aan het onderzoek. Maar liefst 643 mensen hebben meegedaan (78%).

Gemeente krijgt een zeven
De grootste groep inwoners beoordeelt de telefonische dienstverlening van de gemeente met een rapportcijfer 7 (43%). Een kwart geeft de gemeente een 8 (26%). Het rapportcijfer wordt het meest negatief beïnvloed door het oordeel over de deskundigheid van de ambtenaar. Aspecten die ook meespelen bij het rapportcijfer zijn het snel opnemen van de telefoon en vriendelijkheid.

Meer informatie
Alle vragenlijsten, onderzoeksresultaten en overige informatie over het Burgerpanel worden op de website van Baarn gepubliceerd.

Klik op onderstaande link voor de volledige rapportage:


* Rapportage Onderzoek Telefonische Dienstverlening.pdf (364,63 KB)