27 april a.s.: GGN presen teert Betaaltrend Jaarverslag 2011

Persbericht van GGN Holding B.V.

Op woensdag 27 april a.s. presenteert GGN de resultaten van haar jaarlijkse onderzoek naar betaalgedrag in Nederland. Alvast een indruk van enkele onderzoeksresultaten:

BetaalGedragIndex gestegen met 3 punten
De BGX (BetaalGedragIndex) geeft in één oogopslag weer of Nederland het afgelopen jaar beter of slechter is gaan betalen. De BGX staat dit jaar op 80 punten, dat is drie punten hoger dan een jaar geleden. Dit laat zien dat het betaalgedrag is verbeterd.

Nonchalant met betalen huur en hypotheek
Als er rekeningen te laat worden betaald, is dat steeds minder vaak door een tekort op de rekening. 'Vergeten te betalen' is daarentegen in toenemende mate de oorzaak van niet betaalde rekeningen. Opvallend is dat er dit jaar vooral veel slordiger wordt omgegaan met de betaling van de huur of hypotheek.

Vanaf 27 april kunt u het volledige onderzoeksrapport downloaden op de betaaltrendpagina op www.ggn.nl. Daar is ook meer informatie te vinden over:
- Regionale verschillen in betaalgedrag: beste betalers in westen en zuiden van Nederland.
- Verwachtingen van Nederlanders over hun pensioen. - Betaalgedrag in 2025: Nederland krijgt een slechtere betalingsdiscipline door een waardenverschuiving naar hedonistischer gedrag. Hierdoor wordt de groep met het grootste gat in de hand groter en is de verwachting dat de schuldenproblematiek zal toenemen.

Over GGN
GGN is de grootste creditmanagement organisatie in Nederland. Bij GGN werken zo'n 1500 medewerkers, waarvan meer dan de helft als incassospecialist. Daarnaast zijn er 150 (kandidaat) gerechtsdeurwaarders en 55 juristen. GGN is met 28 vestigingen actief in het hele land en biedt als enige partij op landelijk niveau full service creditmanagement: minnelijke incasso en gerechtelijke incasso binnen één organisatie, met eigen kantoren.

*

Links:
http://www.ggn.nl
Organisatie info:

GGN Holding B.V.



Razende Robot Reporter