FloraHolland


Leliepromotiecampagnes start bloemistencampagne

FLORAHOLLAND (28 april 2011) - De Lelie Promotie Commissie (LPC) presenteert de nieuwe lelie website voor bloemisten in de kernlanden Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot Brittannië. Na vele acties in samenwerking met exporteurs en groothandel kan nu ook de bloemist zich laten inspireren en verassen via de website:
www.leliepromotie.nl
www.lilypromotion.co.uk
www.promotionlys.fr
www.lilienwerbung.de
FloraHolland is een van de participanten van de LPC.

Consumentenactie
De consument die kiest voor de aanschaf van een bos lelies gaat niet met lege handen naar huis. Naast de prachtige bloemen ontvangt hij ook een set van vijf stijlvolle ansichtkaarten die in een oogopslag invulling geven aan het campagnethema: de lelie, een bloem vol betekenis. In de campagne is dan ook veel ruimte voor de verhalen achter de verrassende bloem. Vrouwelijkheid, liefde, puurheid en vergankelijkheid. Met de ansichtkaart kan de consument en leliegenieter ze doorgeven aan een ander. Bovendien kunnen zij met de actiecode op de wikkel checken of zij een reis naar Azië hebben gewonnen.

Advertenties in vrouwenbladen!
De consumentenactie wordt in alle landen ondersteund door een aantal spraakmakende pr- activiteiten zoals een samenwerking met Lily Allen in de UK. Vanaf 24 mei zijn in Nederland de advertenties te vinden rondom deze campagne in de bladen: Margriet (met een ingestoken lelie ansichtkaart), Vrouw, Landleven, Home & Garden, Nouveau, Zin, Esta, Vriendin en Volkskrant Magazine. Totaal bereiken we hiermee 1,6 miljoen lezers. U kunt dus reacties verwachten vanuit de lezers van vrouwenbladen in uw omgeving.

Bloemistenprogramma
Ook de bloemist kan de waarden van de lelie op inspirerende wijze doorvertellen aan zijn klanten. De eerste 500 bloemisten die zich inschrijven voor deelname, ontvangen een exclusieve serie van vier boekjes waarin telkens één van de thema's centraal staat. Komende weken zullen hiervoor de vakpersactiviteiten van start gaan in de diverse landen om zo 2.000 bloemisten te werven voor de consumentenacties.

Daarnaast ontvangen zij het POS pakket voor de consumentenactie dat bestaat uit 50 sets met luxe ansichtkaarten. De actieweken vinden plaats in Nederland, Groot Brittannië en Duitsland van 30 mei t/m 30 juni. In Frankrijk gebeurt dit in september. De exacte datum hiervoor wordt nog bepaald.

Naast deze actie bevat de leliepromotie website nog heel veel extra informatie over soorten, herkomst en verzorging en kan de bloemist on-line workshops volgen om nieuwe inspiratie op te doen voor het verwerken van Lelies.

Samenwerking met ketenpartners
Ook is er nog budget vanuit de LPC gereserveerd voor individuele lelie promotieplannen van retailers: van groot- tot kleinschalig inkopend en van individuele bloemist tot winkelketen. De Trademarketeers van FloraHolland zijn al aan de slag om hun eindklanten te inspireren om te komen met promotieplannen. Zo willen we met elkaar de Europese consument ervan doordringen hoe prachtig lelies zijn. De lelie: " Een bloem vol betekenis!".

Later dit jaar organiseert de LPC een bijeenkomst voor kopers, hun klanten en aanvoerders tijdens de Lijnrijdersbeurs op 6 oktober 2011 bij FloraHolland in Rijnsburg. Meer informatie hierover volgt.

Heeft u nog vragen over de Leliepromotieactiviteiten dan kunt u contact opnemen met Linda van der Slot, manager Projectbureau van Bloemenbureau Holland tel: 071-565 9565 of l.van.der.slot@flowercouncil.org