Ingezonden persbericht


Persbericht
Groningen, 13 april 2011

Een analyse van de mens achter de boodschappenbriefjes in `Psychologie van het Boodschappenbriefje'

Eind april verschijnt bij uitgeverij Palmslag het boek `Psychologie van het Boodschappenbriefje'. Een boekje vol rake pseudopsycho-analyses van gevonden boodschappenbriefjes, met bijbehorende recepten. In `Psychologie van het Boodschappenbriefje' gaat Tefke van Dijk met een nieuwsgierige blik in op wie toch de mensen zijn achter de briefjes en wat ze willen eten. Het boek wordt gepresenteerd op donderdagavond 28 april om 19.00 uur bij Selexyz boekhandel Dekker van de Vegt in Nijmegen (Marikenstraat 29). Boodschappenbriefjes. Ze fascineren Tefke van Dijk. In korte tijd heeft ze dan ook honderden briefjes verzameld. Ze sprokkelt ze bij elkaar met hulp van vrienden, buren en collega's. Maar ook volslagen vreemden sturen haar gevonden briefjes. Onder het mom van `boodschappenbriefjespsychologie' schrijft Tefke bondige pseudo-psychoanalyses van de briefjesschrijvers. Dagelijks verschijnt op www.boodschappenbriefjesonline.nl een nieuwe analyse. Tefke van Dijk: "Als je een boodschappenbriefje écht leest, zie je veel meer. Wat iemand opschrijft, hoe iemand dat doet, de woordkeuze: het zegt iets over de persoon. Je wilt meer weten over de mens achter het briefje: dat is de psychologie van het boodschappenbriefje." Recepten bij de briefjes In het boek zijn naast een bloemlezing van analyses op www.boodschappenbriefjesonline.nl, tientallen nieuwe briefjesanalyses opgenomen. En wat wil de briefjesmaker eigenlijk gaan koken? Briefjeskok Marloes Morshuis maakt een aantal culinaire analyses en komt tot verrassende recepten. Pseudo-psychoanalyse op aanvraag `Psychologie van het boodschappenbriefje' kost 10 euro en is te bestellen via www.boodschappenbriefjesonline.nl en www.palmslag.nl. Daarnaast is het verkrijgbaar in een aantal boekhandels. Kopers die nieuwsgierig zijn naar de analyse van hun eigen briefje of die van degene aan wie ze het boekje cadeau willen doen, kunnen kiezen voor een persoonlijke pseudopsychoanalyse. Het boek mét persoonlijke analyse kost in dat geval 15 euro en is ook te bestellen via www.boodschappenbriefjesonline.nl en www.palmslag.nl. Psychologie van het Boodschappenbriefje Door Tefke van Dijk en Marloes Morshuis Uitgeverij Palmslag 64 pagina's, 10 euro ISBN 978-90-814838-6-5


Ingezonden persbericht