Ingezonden persbericht


KPN versterkt anti-fraudemaatregelen met Hunter van Experian

Den Haag, Nederland, 28 april 2011 - Experian®, wereldwijd informatieleverancier, kondigde vorige maand wereldwijd aan dat de Nederlandse telecommunicatie- en ICT-dienstverlener KPN het fraudedetectiesysteem Hunter heeft gekozen voor het opsporen, onderzoeken en registreren van fraude tijdens het aanvraagproces.

Inzet van Hunter
KPN zal gebruikmaken van Hunter, binnen het bestaande aanvraagproces, om aanvragen van nieuwe en bestaande klanten te controleren op tekenen van fraude. Zo krijgt KPN in beeld waar en wanneer valse (identiteits)gegevens worden gebruikt. Hunter detecteert ook specifieke fraudesoorten, zoals individuele datamanipulatie en acties van georganiseerde fraudeurs (zogenaamde fraud rings).

Dossieropbouw en rapportage
Hunter checkt de aanvraaggegevens op afwijkingen binnen de huidige en eerdere aanvragen. Ook maakt het systeem de koppeling met gegevens over bekende eerdere frauduleuze aanvragen. Verder ondersteunt Hunter dossieropbouw en rapportage van fraudegevallen en maakt het delen van informatie over fraudegevallen bedrijfsbreed binnen KPN mogelijk.

Strategic Client Director aan het woord
Marcel Verbraak, Strategic Client Director bij Experian, voegt toe: "Met de implementatie van Hunter is KPN in Nederland voorloper in de strijd tegen fraude. Hunter wordt wereldwijd gebruikt door tal van toonaangevende organisaties in uiteenlopende sectoren, waaronder financiële dienstverlening, telecommunicatie en de verzekeringssector. Het doel is het managen van frauderisico's, het minimaliseren van verliezen en het voorkomen dat oprechte klanten onnodig worden gehinderd tijdens het aanvraagproces."

EINDE

Contact: