Volendam Music BV

Persbericht

wehkamp.nl en Dyanne Beekman Google lanceren nieuw, innovatief online modeplatform

Nieuw online tv-programma inspireert, informeert en adviseert modeconsument

Amsterdam/Zwolle 28 april 2011 - Imagostyliste Dyanne Beekman en wehkamp.nl, hebben op fashiongebied de handen ineen geslagen middels een innovatief modeplatform in de vorm van een YouTube-channel. fashioninfocus.nl powered by wehkamp.nl is vanaf vandaag live en moet bezoekers inspireren, informeren en adviseren. Het online modeprogramma telt in totaal ongeveer 40 filmpjes per seizoen en is het eerste interactieve modeprogramma dat voor iedereen op elk gewenst moment, waar en wanneer je maar wilt te bekijken is. Dyanne geeft in de wekelijkse afleveringen onder meer een exclusief kijkje achter de schermen bij internationale fashion events, gaat in op de laatste modetrends en geeft de bezoeker praktische en persoonlijke stylingadviezen.

Via het speciale 'dedicated YouTube-channel' van Fashion in Focus is iedere dinsdag een nieuwe aflevering te zien met de laatste modetrends en persoonlijk advies. Daarnaast wordt samen met de inzet van social media, waaronder een blog, Facebookpagina en Twitterfeed uitgelegd hoe de consument zijn of haar eigen stylist kan worden. Dyanne neemt de bezoekers mee naar de beste winkels, de hipste steden (New York, Kopenhagen, Hong Kong en Milaan) en houdt ze op de hoogte van de laatste trends. Bovendien krijgt de bezoeker advies over de meest aansprekende items voor elk gewenst moment van de dag. Daarmee shop je direct je ideale outfit bij elkaar.

"We zijn enorm trots om dit nieuwe channel met Dyanne te kunnen lanceren. Zij is een van Neerlans bekendste imagostylistes en heeft al menig consument van onschatbaar modeadvies voorzien. We zijn het grootste online warenhuis van Nederland en dit past bijzonder goed bij de interesse van de consument om mode online te kopen. Met Fashion in Focus spelen we hierop in en kunnen we de fashionconsument op een verrassende en eigenzinnige manier inspireren en adviseren", aldus Rudolph van der Kraan, Marketing Director wehkamp.nl.

"Regelmatig werd ik op straat door mensen aangesproken of er een vervolg op mijn programma Passion for Fashion zou komen. Het is dan ook uniek dat ik op een interactieve manier een modeprogramma kan maken die de vrouw informeert en inspireert. Door het Fashion in Focus-channel komen we nu rechtstreeks in contact met de consument en is het zelfs mogelijk om persoonlijk advies op maat te geven. Hoe mooi is dat om dat samen met een vaste partner als wehkamp.nl te doen", aldus imagostyliste Dyanne Beekman.

"Met zo'n 8.5 miljoen unieke bezoekers op YouTube in Nederland, maakt Wehkamp.nl op een uitstekende manier gebruik van het bereik van het platform, de betrokkenheid van hun doelgroep en de interactiviteit van de content. Wehkamp.nl sluit met dit initiatief perfect aan bij de consumententrend dat informatie steeds meer in audiovisuele vorm wordt geconsumeerd. Uniek aan dit concept is dat de modebewuste consument direct vanuit de video de gewenste kledingstukken kan bestellen bij Wehkamp.nl. Een primeur in Nederland, waarbij online shoppen hiermee een echte beleving wordt", aldus Head of YouTube Sales Mascha Driessen.

Over YouTube

YouTube is ´s werelds meest populaire online videocommunity. Het stelt miljoenen mensen in staat om originele video´s te ontdekken, bekijken en delen. YouTube biedt een forum dat iedereen kan gebruiken om wereldwijd contact te leggen met anderen, mensen te informeren en te inspireren. YouTube dient daarnaast als distributieplatform voor makers van originele content en adverteerders van alle omvang. Het in San Bruno, Californië gevestigde YouTube, LLC is een dochteronderneming van Google Inc

Over wehkamp.nl

wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 110 miljoen bezoekers per jaar en circa 5 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit zo'n 100.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Beauty & Wellness. Wehkamp.nl staat voor actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken, welke leidend zijn bij de keuzes die er gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie. Deze komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Lacent en Fonq.nl realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het boekjaar 2010/2011, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.

Over de Beekman Group

De Beekman Group bestaat vijftien jaar en is ontstaan uit Beekman Styling, het bedrijf dat Dyanne Beekman oprichtte met een 'mission statement':'versterking van het individu middels imagoconsulting en stylingadvies'. De Beekman Group omvat verschillende divisies, Beekman Styling, de kledingmerken DYANNE, CHRISTIAN bydyanne en Beekman International, de bedrijfskledingdivisie van de Beekman Group; de tak Events ontwikkelt evenementen, waaronder Fashion in Focus. Ten slotte zijn de divisies Microtov en Televisie respectievelijk verantwoordelijk voor het samenwerkingsverband met www.wehkamp.nl en het programma Look of Love (RTL 4). De onderneming heeft een breed draagvlak: van imagoconsulting voor bedrijven tot stylingadvies en van workshops tot bedrijfstrainingen op maat voor diverse disciplines.

Dyanne Beekman is ook te volgen op www.twitter.com/dyanne_beekman en www.facebook.com/dyannebeekman.