Sanoma Uitgevers
Publishers over
Sanoma Media neemt Hemels Publishers over
---
03.05.11
Met ingang van 3 mei 2011 is Sanoma Media eigenaar van Hemels
Publishers, een van de leidende customer media bedrijven van Nederland.
Sanoma verstevigt hiermee haar positie in de snel groeiende customer
media markt. Hemels Publishers blijft met het huidige aantal
medewerkers in Hilversum gevestigd en Jeroen Hemels blijft algemeen
directeur van Hemels Publishers.
Hemels onderscheidt zich van andere customer media bedrijven doordat ze
sterk zijn in de segmentatie van de bladen die ze voor haar
opdrachtgevers maken. De meerwaarde voor Sanoma ligt met name in de
synergie die ontstaat door de kennis en expertise van Hemels op het
gebied van customer media en de digitale media expertise die Sanoma
daaraan toevoegt. Het totaalpakket binnen dit marktsegment wordt op
deze manier nog aantrekkelijker waardoor marktaandeel in het customer
media segment versnelde groei zou moeten kunnen realiseren.
Henk Scheenstra, COO Sanoma Media: Hemels is een sterke marktpartij met
een prachtig breed portfolio. Ze hebben bewezen dat ze in staat zijn om
langdurige relaties met hun klanten op te bouwen. Ook zijn ze expert in
het maken van loyalty bladen voor merken zoals Mercedes-Benz, KLM, UWV
en Kamer van Koophandel. Dit en het feit dat ze in staat zijn om
redactionele inhoud naar doelgroepen te segmenteren is uniek in de
markt. Vanuit Sanoma voegen we hier onze eigen actiematige customer
media expertise en digitale kennis aan toe. Zo bundelen we optimaal
onze krachten en zijn we in staat om crossmediale customer media
activiteiten aan te bieden.
Jeroen Hemels, algemeen directeur Hemels Publishers: Directe
communicatie naar relaties wordt steeds belangrijker voor merken.
Hierdoor groeit de customer media markt erg snel. Naast printmedia gaan
digitale media een steeds grotere rol spelen. Sanoma heeft deze
expertise in huis en stelt Hemels in staat om de komende jaren sterk
door te groeien. De digitale expertise is goed voor alle klanten van
Hemels. Ook voor onze mensen biedt deze overname veel kansen:
kennisdeling en meer ontwikkelingskansen. Ik ben er dan ook trots op
dat we met de bladen en internet media expert van Nederland samengaan
en ik kijk uit naar een inspirerende samenwerking.