Persbericht

3 mei, 2011

Alcatel-Lucent Enterprise presenteert OpenTouch-platform voor eenvoudiger communiceren viadiverse media Voeg contacten uit social media toe of start een videoconference terwijl je in gesprek bent op je smartphone

Alcatel-Lucent Enterprise heeft onlangs in Barcelona tijdens de 'Dynamic Tour' het nieuwe communicatieparadigma OpenTouch gepresenteerd. OpenTouch laat organisaties op een productievere manier communiceren met Collaborative Conversations. Een-op-een gesprekken veranderen door de inzet van verschillende applicaties en zijn uitgebreid met multimedia, multichannel-gesprekken en messaging. Deze innovaties op het gebied van vermenging van e-mail, sms, video, mobility ensocial media, verbetert tevens de relatie met consumenten en medewerkers.

De OpenTouch-suite is gebouwd op het nieuwe communicatieplatform dat eerder in2010 werd gelanceerd. De oplossingen van Genesys SIP Server en OmniPCX Enterprise zorgen voor een open architectuur en ondersteunen gelijktijdig conferencing, presence, instant messaging en web-exchange.

"Met OpenTouch kunnen organisaties efficiënt gesprekken beheren en kan een gebruiker bijvoorbeeld een gesprek opstarten op zijn smartphone, binnenwandelen in het kantoor en naadloos het gesprek verschuiven naar zijn bureautelefoon", zegt Gerry de Graaf, VP Enterprise Benelux bij Alcatel-Lucent. "Daarnaast kan hij bijvoorbeeld ook een contact vanuit Facebook toevoegen aan het gesprek of zonder onderbreking het gesprek verrijken met video of een webconference. Hiermee ontstaat dus een omgeving waarin op een snelle en natuurlijke wijzegecommuniceerd kan worden."

Deze oplossing heeft voordelen voor de IT-afdeling van een onderneming. Het gebruik van verschillende beheersystemen is niet meer nodig om gelijktijdig communicatie-applicaties uit te voeren. Met de OpenTouch-oplossing kunnen zij snel, vanuit een centraal punt, gebruikers door middel van parameters definiëren waardoor nieuwe communicatie-oplossingen sneller en eenvoudiger zijn in te zetten.

OpenTouch Suite
Met de open benadering van OpenTouch kunnen medewerkers en consumenten spreken met verschillende partijen via verschillende media en apparatuur. De nieuwe suite bevat de OpenTouch Business Edition die vanaf juni 2011 beschikbaar zal zijn. Dit is een multimedia communicatie-oplossing voor het middensegment van de markt die geïnstalleerd kan worden in bedrijfsruimten zelf, of in een gehost model. Deze oplossing kan 1500 gebruikers of 3000 apparaten ondersteunen.

My IC Phone
De OmniTouch 8082 My IC Phone is beschikbaar op het OpenTouch-platform. My IC Phone een innovatieve nieuwe klasse van 'Smart Desk Phones'. Deze bureautelefoon tilt de rijke communicatie-ervaring van een smartphone naar een nieuw niveau. De nieuwe telefoon combineert enterprise-betrouwbaarheid met een snelle en eenvoudige toegang tot multimediacommunicatie en webapplicaties. Het toestel maakt het mogelijk aangepaste mashups en applicaties op maat van specifiekemarkten te ontwikkelen. Meer informatie over de beschikbaarheid van de My IC Phone is te vinden op: http://www.myicphone.nl/

(412 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE