Ingezonden persbericht


Persbericht

Postbus 75508
1070 AM Amsterdam
T (020) 570 05 38

KWF lanceert nieuwe campagne "iedereen verdient een morgen"

Amsterdam, 3 mei 2011 - KWF Kankerbestrijding presenteert deze week de campagne 'iedereen verdient een morgen". In deze corporate campagne, ontwikkeld in nauwe samenwerking met Houdini, laten we zien wat KWF Kankerbestrijding allemaal doet om een morgen voor iedereen mogelijk te maken: onderzoek, voorlichting, patiëntenondersteuning en fondsenwerving. De televisiecommercial behorend bij deze campagne wordt vanaf vandaag twee weken uitgezonden.

Sinds 1949 doet KWF Kankerbestrijding al het mogelijke om kanker terug te dringen. Kanker is doodsoorzaak nummer 1 en een op de drie mensen krijgt kanker. Iedereen wordt er vroeg of laat mee geconfronteerd. .Ons doel is: minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven voor kankerpatiënten. Daarom investeert KWF Kankerbestrijding in leven, samen met vele donateurs en vrijwilligers.

Met deze nieuwe campagne wil KWF Kankerbestrijding benadrukken dat Ieder mens een toekomst verdient, dat ieder mens verdient z'n leven waardig te kunnen leven. Zowel kankerpatiënten als niet-patiënten. Morgen bedoelen we niet letterlijk. Het gaat om de toekomst die iedereen verdient. Het gloren van een nieuwe dag, voor alles dat nog mogelijk is. Ook al ben je nog zo ziek, morgen staat voor hoop, voor misschien kan ik nog de kerst halen of de verjaardag van m'n dochter nog een keer vieren. Maar ook als je gezond bent, is het de morgen waarin je gelooft, waar je voor leeft en werkt.

"Iedereen verdient een morgen" staat ook voor het streven van KWF Kankerbestrijding om die morgen, die toekomst ook daadwerkelijk steeds dichter bij te brengen voor iedereen. Om iedereen een toekomst te kunnen geven door kanker en de (dodelijke) gevolgen ervan steeds verder terug te dringen.