Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT-

MTV NETWORKS LANCEERT INTERNATIONALE MTV MOBILE CAMPAGNE

NIEUWE CAMPAGNE GEBRUIKT VOOR HET EERST GEANIMEERDE GIF KARAKTERS OP TV

Amsterdam, 3 mei 2011

MTV Networks kondigt vandaag de lancering aan van de internationale MTV Mobile 'Gif Me More' brand advertising campagne, die is ontwikkeld om een globale merkidentiteit voor MTV Mobile op te bouwen. De campagne start in Nederland op woensdag 4 mei.

In verschillende landen werkt MTV Networks exclusief samen met telecom operators om jongeren exclusieve mobiele diensten aan te bieden. MTV Mobile is in Nederland een samenwerking tussen MTV en HI.

Door een abonnement op MTV Mobile te nemen krijgen abonnee's extra's zoals MTV show & exclusive previews, MTV Experiences zoals gratis toegang tot clubs en korting op festivalkaarten, en onbeperkt snel internet.

De campagne is gebaseerd op het idee dat MTV Mobile je meer geeft en is de eerste wereldwijde advertising campagne dat geanimeerde GIF's (Graphics Interchange Format karakters) gebruikt in een serie advertenties en commercials. De commercials richten zich op de creatieve geest van de MTV Mobile doelgroep en spreken jongeren aan door ze te laten zien hoe je nieuwe content kunt creëren door originele content aan te passen.

De campagne bestaat uit drie verschillende advertenties en commercials, 'Rodrigo', 'Parking' en 'Cheerleader'. In alle scenario's worden drie onsuccesvolle karakters getransformeerd door de Gif God. De identiteit van de Gif God werd bepaald door vijf potentiële karakters bedacht door fans via Facebook.

'Gif Me More' is een volledige 360 advertising campagne en bestaat uit TV, in store, online, print en billboard advertising om zo een nieuwe en consistente visuele merkidentiteit te creëren.

Michel Dupont, SVP Mobile North & International bij MTV Networks: "We wilden een campagne lanceren die de energie van het merk en de tijdgeest weergeeft, om zo een consistent merkbewustzijn te creëren voor MTV Mobile en om de prijsplannen van MTV Mobile te promoten."

Dupont vervolgt: "Mobiele telefonie is een gebied waar we duidelijke groei zien. Door in deze markt aanwezig te zijn, krijgen we de kans om een 360 visie rondom onze shows op te bouwen en geeft het ons de mogelijkheid ons publiek te bereiken en te betrekken bij het merk."

De 'Gif Me More' campagne is gecreëerd door onafhankelijke agency Buzzman uit Parijs, dat ook verantwoordelijk was voor de Tippexperience - 'A hunter shoots a bear' campagne, dat onlangs een grote online hit was.

Links

* Facebook: Om de Gif God te selecteren en updates te ontvangen: http://www.facebook.com/GIFGOD?ref=ts
* Facebook: Om op de hoogte te blijven van MTV en MTV mobile: http://www.facebook.com/MTVNL
* Rodrigo, onsuccesvol bij de dames commercial: http://vimeo.com/22707742
* Parking, onsuccesvolle drag racer commercial: http://vimeo.com/22707105
* Cheerleader, onsuccesvolle cheerleader commercial: http://vimeo.com/22707666
* Twitter - Gif God updates http://twitter.com/#!/GIFGod/
* Meer informatie: Gif Me More MTV Mobile Campaign

www.mtvmobile.nl

* Video interview met director Keith Schofield, die een Cannes Golden Lion op zijn naam heeft staan en die de commercial heeft geregisseerd: http://vimeo.com/22772744


- EINDE BERICHT -