Philips


Philips lanceert nieuw assortiment van blu-ray spelers met Smart TV en YouTube Leanback

4 mei, 2011

Amsterdam - Philips lanceert het 2011 assortiment van blu-rayspelers, met als uitblinkers de nieuwe blu-rayspelers uit de 7000 en 5000 series. Beide producten zijn het resultaat van de laatste ontwikkelingen bij Philips op gebied van interactief entertainment: Smart TV. Dit aanbod van blu-rayspelers is voorzien van één van de meest uitgebreide Smart TV-pakketten ooit. Iedere televisie kan omgetoverd worden tot een interactief mediaportaal voor online content: muziek, foto's en video's streamen kan vanaf tablet, smartphone of laptop.

Het assortiment wordt aangevuld met een nieuwe blu-rayspeler uit de 3000-serie die beschikt over de laatste YouTube-innovatie, YouTube Leanback. Philips is het eerste merk dat deze dienst aanbiedt op de blu-raymarkt. Het assortiment wordt aangevoerd door de hoogstaande blu-rayspeler uit de 9000-serie, die werd voorgesteld op IFA 2010 en de best mogelijke audio- en videokwaliteit van de categorie biedt. Deze speler blijft de uitblinker van het assortiment dit jaar.

Philips 2011 blu-rayspeler 7000-serie met Smart TV De nieuwe 7000-serie blu-rayspeler met Smart TV is uitgerust met de CinemaPerfect HD-motor van Philips voor een superieure blu-raykwaliteit en verfijnde upscaling van dvd's en andere bronnen. Om ook filmsoundtracks perfect weer te geven, is de speler voorzien van een 7.1-decoder en een meerkanaalsuitgang voor alle HD-audioformaten. Uiteraard is hij volledig blu-ray 3D-compatibel.

De ingebouwde WiFi-n-verbinding en de functie Smart TV bieden de snelste NetTV-ervaring tot nu toe, met een ruime selectie van applicaties, waaronder video-on-demand diensten, bediening op afstand via smartphone en een eenvoudige uitwisseling van data thuis via DLNA. De 7000-serie blu-rayspeler heeft bovendien een nieuwe, platte vormgeving.

Philips 2011 blu-rayspeler 5000-serie met Smart TV Het kleinere broertje, de 5000-serie Philips blu-rayspeler met Smart TV is eveneens uitgerust met dezelfde combinatie van blu-ray 3D en Philips Smart TV. Ook biedt deze uitvoering de snelheid van NetTV, de bediening op afstand via smartphone en een eenvoudige uitwisseling van data, thuis via DLNA. Om de configuratie zo eenvoudig mogelijk te houden heeft deze speler een ingebouwde WiFi-n-verbinding. Bovendien staat de nieuwe platte vormgeving heel elegant in elk interieur.

Philips 2011 blu-rayspeler 3000-serie met YouTube Leanback De nieuwe 3000-serie Philips blu-rayspeler maakt het assortiment compleet en biedt nog meer redenen om nu de stap te zetten naar blu-ray. Naast HD kwaliteit in die blu-ray in de huiskamer brengt, is deze speler ook WiFi-Ready, voor een eenvoudige verbinding met een thuisnetwerk. Het beschikt tevens over de laatste YouTube-innovatie: YouTube Leanback. Zoals de naam al doet vermoeden is YouTube LeanBack bedoeld om vanuit je luie stoel van entertainment te genieten.

Alle Philips blu-rayspelers in het assortiment van 2011 zijn DivX Plus(TM) HD-compatibel en ondersteunen één van de meest uitvoerige selecties van beschikbare audio- en videoformaten ongeacht of de bron een disc, een USB-stick of een DLNA-netwerk is.

Beschikbaarheid en adviesprijzen: Blu-rayspeler 3000-serie: April, 129,00 Euro Blu-rayspeler 5000-serie: April, 149,00 Euro Blu-rayspeler 7000-serie: Mei, 199,00 Euro

Meer informatie over het Philips assortiment van blu-rayspelers is te vinden op: www.philips.com/bluray.


---

Voor media vragen:

Philips Consumer Lifestyle Renee de Bruin, Senior Manager PR T: 040 278 50 30 E: Renee.de.bruin@philips.com

Voor consumentenvragen over Philips producten kunt u ons bereiken op 0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com
---

Over Koninklijke Philips Electronics N.V.

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity". Philips heeft wereldwijd circa 117.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.