Philips
Philips lanceert nieuw assortiment van blu-ray spelers met Smart TV en
YouTube Leanback
4 mei, 2011
Amsterdam - Philips lanceert het 2011 assortiment van blu-rayspelers,
met als uitblinkers de nieuwe blu-rayspelers uit de 7000 en 5000
series. Beide producten zijn het resultaat van de laatste
ontwikkelingen bij Philips op gebied van interactief entertainment:
Smart TV. Dit aanbod van blu-rayspelers is voorzien van één van de
meest uitgebreide Smart TV-pakketten ooit. Iedere televisie kan
omgetoverd worden tot een interactief mediaportaal voor online content:
muziek, foto's en video's streamen kan vanaf tablet, smartphone of
laptop.
Het assortiment wordt aangevuld met een nieuwe blu-rayspeler uit de
3000-serie die beschikt over de laatste YouTube-innovatie, YouTube
Leanback. Philips is het eerste merk dat deze dienst aanbiedt op de
blu-raymarkt. Het assortiment wordt aangevoerd door de hoogstaande
blu-rayspeler uit de 9000-serie, die werd voorgesteld op IFA 2010 en de
best mogelijke audio- en videokwaliteit van de categorie biedt. Deze
speler blijft de uitblinker van het assortiment dit jaar.
Philips 2011 blu-rayspeler 7000-serie met Smart TV
De nieuwe 7000-serie blu-rayspeler met Smart TV is uitgerust met de
CinemaPerfect HD-motor van Philips voor een superieure blu-raykwaliteit
en verfijnde upscaling van dvd's en andere bronnen. Om ook
filmsoundtracks perfect weer te geven, is de speler voorzien van een
7.1-decoder en een meerkanaalsuitgang voor alle HD-audioformaten.
Uiteraard is hij volledig blu-ray 3D-compatibel.
De ingebouwde WiFi-n-verbinding en de functie Smart TV bieden de
snelste NetTV-ervaring tot nu toe, met een ruime selectie van
applicaties, waaronder video-on-demand diensten, bediening op afstand
via smartphone en een eenvoudige uitwisseling van data thuis via DLNA.
De 7000-serie blu-rayspeler heeft bovendien een nieuwe, platte
vormgeving.
Philips 2011 blu-rayspeler 5000-serie met Smart TV
Het kleinere broertje, de 5000-serie Philips blu-rayspeler met Smart TV
is eveneens uitgerust met dezelfde combinatie van blu-ray 3D en Philips
Smart TV. Ook biedt deze uitvoering de snelheid van NetTV, de
bediening op afstand via smartphone en een eenvoudige uitwisseling van
data, thuis via DLNA. Om de configuratie zo eenvoudig mogelijk te
houden heeft deze speler een ingebouwde WiFi-n-verbinding. Bovendien
staat de nieuwe platte vormgeving heel elegant in elk interieur.
Philips 2011 blu-rayspeler 3000-serie met YouTube Leanback
De nieuwe 3000-serie Philips blu-rayspeler maakt het assortiment
compleet en biedt nog meer redenen om nu de stap te zetten naar
blu-ray. Naast HD kwaliteit in die blu-ray in de huiskamer brengt, is
deze speler ook WiFi-Ready, voor een eenvoudige verbinding met een
thuisnetwerk. Het beschikt tevens over de laatste YouTube-innovatie:
YouTube Leanback. Zoals de naam al doet vermoeden is YouTube LeanBack
bedoeld om vanuit je luie stoel van entertainment te genieten.
Alle Philips blu-rayspelers in het assortiment van 2011 zijn DivX
Plus(TM) HD-compatibel en ondersteunen één van de meest uitvoerige
selecties van beschikbare audio- en videoformaten ongeacht of de bron
een disc, een USB-stick of een DLNA-netwerk is.
Beschikbaarheid en adviesprijzen:
Blu-rayspeler 3000-serie: April, 129,00 Euro
Blu-rayspeler 5000-serie: April, 149,00 Euro
Blu-rayspeler 7000-serie: Mei, 199,00 Euro
Meer informatie over het Philips assortiment van blu-rayspelers is te
vinden op: www.philips.com/bluray.
---
Voor media vragen:
Philips Consumer Lifestyle
Renee de Bruin, Senior Manager PR
T: 040 278 50 30
E: Renee.de.bruin@philips.com
Voor consumentenvragen over Philips producten kunt u ons bereiken op
0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com
---
Over Koninklijke Philips Electronics N.V.
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een
onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg
en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven
van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende
onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting
integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte
oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en
behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity".
Philips heeft wereldwijd circa 117.000 werknemers in dienst, verspreid
over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is
de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg
en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe
verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk
welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van
Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en
mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u
op www.philips.nl/nieuwscentrum.