Unie van Waterschappen

Lancering jongerenwebsite Waterwonderen

In vervolg op de boodschap 'Werk aan waterwonderen' is nu ook een website gelanceerd. Doelstelling is jongeren tussen de 14 en 18 jaar te stimuleren voor een opleiding en carrière in de watersector.

Er zijn 3 verschillende films ontwikkeld die de brede watersector presenteren. Deze vormen de basis van de website. Daarnaast verwijst de site naar projecten, beroepen, opleidingen en bedrijven/organisaties in de watersector. De komende jaren zal de watersector te maken krijgen met een grote uitstroom als gevolg van de vergrijzing. Weinig jongeren kiezen echter voor een opleiding en loopbaan in de watersector. De urgentie is hoog; de jongerencampagne is van, voor en door de watersector ontwikkeld in het kader van Human Capital Water & Delta, gecoördineerd door het Netherlands Water Partnership (NWP).

'Werk aan waterwonderen' verbindt alle individuele activiteiten gericht op jongeren. Hiermee wordt hopelijk de zichtbaarheid van de sector vergroot. Bekijk hier de website over Waterwonderen.