Ingezonden persbericht


()

FinchLine sluit zich aan bij branchevereniging voor marktonderzoek MOA Nieuwegein, 3 mei 2011 - FinchLine, de social media-analysetool van HowardsHome, sluit zich aan bij de brancheorganisatie voor markt- en opinieonderzoek MOA. Hiermee is Finchline als eerste social media-analysetool in Nederland lid van de MOA. Door aansluiting bij de MOA draagt FinchLine bij aan de erkenning van social media-analyse als instrument voor markt- en mediaonderzoek.

FinchLine neemt binnen de MOA deel aan een Task Force die als doel heeft om het speelveld rondom nieuwe informatieleveranciers op het gebied van social media research (SMR) in kaart te brengen. Daarbij staan kwaliteitsstandaarden en gedragscodes centraal. FinchLine verwacht dat regelgeving en richtlijnen in de nabije toekomst de manier gaan beïnvloeden waarop gegevens worden verzameld en geanalyseerd.

Over FinchLine
FinchLine stelt marketing- en communicatieprofessionals in staat om inzicht te krijgen in online nieuws en discussies. Dit levert waardevolle informatie op over belangrijke online discussiethema's, mediagebruik en influencers op het web. Deze manier van marktonderzoek is door de opkomst van social media en de mogelijkheid om deze te analyseren, sterk in opkomst.

Noot voor de redactie (