Ingezonden persbericht


Tripolis Pixylon maakt e-mail real-time en echt dynamisch

AMSTERDAM (4 mei 2011) Na het succesvolle beta testen van Tripolis Pixylon is het nu tijd om Pixylon officieel te lanceren. De Live release is klaar voor gebruik!

Pixylon is een nieuwe generatie e-mailmarketing software van Tripolis Solutions waarmee e-mailcampagnes real-time en dynamisch van inhoud kunnen worden voorzien. E-mail wordt door Pixylon aangepast aan de tijd, de locatie en het apparaat waarmee de e-mail wordt geopend. Voorheen was het moment van verzending bepalend voor de inhoud van een e-mailing. Met Pixylon is het moment van openen (of lezen) bepalend. Pixylon stelt de ontvanger centraal door het meten van voorkeuren om zo enkel relevante inhoud aan te bieden.

Op basis van de feedback die uit succesvolle beta tests is gekomen hebben we Pixylon een definitieve vorm en inhoud gegeven.

Marcel Misdorp, Managing Director van OMG/Mailmedia: "Als Certified Partner en preferred launching customer van Tripolis Solutions hebben wij in samenwerking met real-time mediabureau Yielddivision deze innovatieve manier kunnen inzetten voor Groupon - dé snelst groeiende website met dagelijkse aanbiedingen met minimaal 50% korting. Hoe mooi is het als je een plaats afhankelijk en tijdsgebonden e-mail kunt uitsturen voor een adverteerder en dus daarmee dynamisch, relevantie kunt creëren voor de ontvanger. Dat kan allemaal met Pixylon."

Tripolis heeft eind 2010 met de preview versie van Pixylon de What's Hot innovatie prijs gewonnen. Deze werd uitgereikt op het "Sexy Email Evenement" van de Email Associatie.

Pixylon is gebaseerd op internationaal gepatenteerde Smartpix technologie waarvan onder andere ook AcceptEmail gebruik maakt. De toepassingen van Pixylon zijn legio, slechts beperkt door de creativiteit van de marketeers.

Pixylon is namelijk ook een tool voor marketeers om dynamische plaatjes zelf op een eenvoudige manier te creëren - het is de enabler van dynamische e-mail.

Een paar voorbeelden zijn:

* Een "aftel" mechanisme afhankelijk van de beschikbaarheid van kaarten voor een evenement of voorraad "on stock" (en natuurlijk de mogelijkheid om de aanbieding real-time te veranderen)
* Track en trace van een postorderbestelling die real-time weergeeft wat de status van de bestelling is, waar de bestelling zich bevindt, en wanneer de bestelling aankomt
* Geautomatiseerd doen van testen, A/B- en Multivariatie testen
* "Flash sales" veilingen waar bedrijven online producten aanbieden tegen hoge kortingen wanneer een minimum aantal klanten het product koopt of zolang de voorraad strekt

Pixylon is per direct beschikbaar.

----------