Moderne vrouw centraal in 'Shopping Centre Art' in Presikhaaf
Persbericht van Corio
De moderne vrouw is niet in één beeld te vangen. Aldus kunstenares
Magdalena Heijting, die de vele rollen en kwaliteiten van vrouwen laat
zien in een nieuwe tentoonstelling in winkelcentrum Presikhaaf in
Arnhem. Het initiatief voor deze 'Shopping Centre Art' komt van Corio,
eigenaar van winkelcentrum Presikhaaf. De tentoonstelling toont Corio's
visie op winkelcentra als 'favourite meeting places'.
Magdalena Heijting wil haar kunst en het verhaal dat zij daarmee te
vertellen heeft toegankelijk maken voor een breed publiek. Daarom kiest
zij voor het winkelcentrum om haar kleurrijke beelden van vrouwen te
vertonen. Bovendien ontspant de moderne vrouw natuurlijk nog steeds
graag door te winkelen, naast alle andere rollen en taken die zij
heeft. Ook de omgeving van de vrouw, zoals die van de muziek, video en
media, heeft duidelijk invloed op het werk van de kunstenares.
De tentoonstelling is op 5 mei geopend door Peter de Kok van het Museum
voor Moderne Kunst Arnhem en loopt tot 15 augustus.
Shopping Centre Art
'Shopping Centre Art' is een initiatief van Corio, Stichting
Ondernemersbelangen en Heijting Holland met steun van Stichting
Ondernemersfonds Arnhem. Kunst maakt de winkelervaring van bezoekers
nog specialer. Bovendien is het winkelcentrum een laagdrempelige
omgeving, die kunst voor iedereen toegankelijk maakt en aanleiding
geeft om er met elkaar van gedachten over te wisselen. Om in Presikhaaf
te exposeren, is bepaald dat de kunstenaar een binding moet hebben met
Arnhem óf studeert aan de kunstacademie.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
Links:
http://www.corio-eu.com
Razende Robot Reporter