Moderne vrouw centraal in 'Shopping Centre Art' in Presikhaaf

Persbericht van Corio

De moderne vrouw is niet in één beeld te vangen. Aldus kunstenares Magdalena Heijting, die de vele rollen en kwaliteiten van vrouwen laat zien in een nieuwe tentoonstelling in winkelcentrum Presikhaaf in Arnhem. Het initiatief voor deze 'Shopping Centre Art' komt van Corio, eigenaar van winkelcentrum Presikhaaf. De tentoonstelling toont Corio's visie op winkelcentra als 'favourite meeting places'.

Magdalena Heijting wil haar kunst en het verhaal dat zij daarmee te vertellen heeft toegankelijk maken voor een breed publiek. Daarom kiest zij voor het winkelcentrum om haar kleurrijke beelden van vrouwen te vertonen. Bovendien ontspant de moderne vrouw natuurlijk nog steeds graag door te winkelen, naast alle andere rollen en taken die zij heeft. Ook de omgeving van de vrouw, zoals die van de muziek, video en media, heeft duidelijk invloed op het werk van de kunstenares.

De tentoonstelling is op 5 mei geopend door Peter de Kok van het Museum voor Moderne Kunst Arnhem en loopt tot 15 augustus.

Shopping Centre Art
'Shopping Centre Art' is een initiatief van Corio, Stichting Ondernemersbelangen en Heijting Holland met steun van Stichting Ondernemersfonds Arnhem. Kunst maakt de winkelervaring van bezoekers nog specialer. Bovendien is het winkelcentrum een laagdrempelige omgeving, die kunst voor iedereen toegankelijk maakt en aanleiding geeft om er met elkaar van gedachten over te wisselen. Om in Presikhaaf te exposeren, is bepaald dat de kunstenaar een binding moet hebben met Arnhem óf studeert aan de kunstacademie.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*
*

Links:
http://www.corio-eu.com



Razende Robot Reporter