Gemeente Berkelland

op 10, 11 en 12 mei

Commissies vergaderen op 10, 11 en 12 mei

De raadscommissies komen om 19.30 uur bij elkaar in de raadzaal van het gemeentehuis in Borculo, Marktstraat 1. U bent van harte welkom op de publieke tribune.

Voor belangstellenden zijn de stukken te downloaden van de website www.gemeenteberkelland.nl

Ook kunt u ze inzien op werkdagen van 8.30 uur tot 16.30 uur en op woensdag tot 19.00 uur in de Gemeentewinkel aan de Marktstraat 1 in Borculo. En bij de Servicepunten in Eibergen, Ruurlo en Neede van 8.30 tot 12.30 uur.

Commissie Bestuur 10 mei om 19.30 uur

Voorzitter: de heer M.T.J.M. Bouwmeesters

De agenda ziet er als volgt uit:


1. Opening


2. Spreekgelegenheid voor het publiek *)


3. Vaststellen agenda


4. Vaststellen notulen van 22 maart 2011


5. Toezeggingenlijst


6. Voorbereiding en rapportage vanuit de gemeenschappelijke regelingen


7. Mededelingen van het college in het kader van de actieve informatieplicht


8. Presentatie / toelichten veiligheidscijfers door teamchef politie Berkelland


9. Prioriteiten veiligheidsbeleid (voorstel bespreekstuk)


10. Presentatie rapport "Recreatief handhaven?" door de Rekenkamercommissie BBLM


11. Rapport Rekenkamercommissie BBLM "Recreatief handhaven?" (voorstel bespreekstuk)

Voorstel hamerstukken


12. Externe vertegenwoordigingen


13. Verbonden partijen. Uitvoering aanbevelingen Rekenkamercommissie. Aansturing door de raad


14. Jaarrekening 2010 van de Verrekeningsregeling voor de voormalige Hummelo Enschedese Kunstsweg (HEK)

Voorstel bespreekstukken


15. Instelling gemeenschappelijke regeling Erfgoedcentrum Achterhoek en Liemers


16. Aanpassing Algemene plaatselijke verordening (Apv) vanwege aanpassing reclamebeleid en regulering verkiezingspropaganda.


17. Rondvraag


18. Sluiting

Commissie Ruimte 11 mei om 19.30 uur

Voorzitter: de heer M.T.J.M. Bouwmeesters

De agenda ziet er als volgt uit:


1. Opening


2. Spreekgelegenheid voor het publiek *)


3. Vaststellen agenda


4. Vaststellen notulen van 22 maart 2011


5. Toezeggingenlijst


6. Voorbereiding en rapportage vanuit de gemeenschappelijke regelingen


7. Mededelingen van het college in het kader van de actieve informatieplicht

Voorstel hamerstukken


8. Subsidieverordening Achterhoek Bespaart 2011


9. Bestemmingsplan "Geesteren, Meiweg 19-21 2010"


10. Welstandsnota, beeldkwaliteitsplan "Meiweg"

Voorstel bespreekstuk


11. Kaders voor bijstellen welstandsbeleid


12. Rondvraag


13. Sluiting

Commissies Sociaal 12 mei om 19.30 uur

Voorzitter: de heer D.C. Weenk

De agenda ziet er als volgt uit:


1. Opening


2. Spreekgelegenheid voor het publiek *)


3. Vaststellen agenda


4. Vaststellen notulen van 24 maart 2011


5. Toezeggingenlijst


6. Voorbereiding en rapportage vanuit de gemeenschappelijke regelingen


7. Mededelingen van het college in het kader van de actieve informatieplicht

Voorstel hamerstukken


8. Benoeming voorzitter commissie Sociaal


9. Eenmalige bijdrage in projectplan voor aanpassing multifunctionele accommodatie van de Stichting Speeltuingebouw de Koppel in Borculo


10. Conceptbegroting stichting Openbaar Primair Onderwijs Noord Oost Achterhoek (OPONOA) voor het jaar 2011

Voorstel bespreekstukken


11. Eenmalige investeringsbijdrage in projectplan voor een Kulturhus in Beltrum


12. Opvang en educatie van (0-) 2,5 tot 4-jarigen


13. Beleidskader voor leesbevordering


14. Beleidskader voor algemene muzikale vorming


15. Beleidskader sociaal cultureel werk


16. Rondvraag


17. Sluiting

Gebruik maken van spreekrecht?


*) Wilt u van het spreekrecht gebruikmaken? U kunt dit tot op de dag van de vergadering uiterlijk tot 16.00 uur melden aan de griffier, de heer J.A. Bannink, telefoon 0545-250 800 of

06 - 13 260 230). Als inspreker vermeldt u daarbij uw naam, adres en telefoonnummer en het onderwerp (en) waarover u het woord wilt voeren.