Contract ondertekening derde trendonderzoek B2B Mediabestedingen 2012-2013
* 10 mei 2011
Op dinsdag 10 mei tekenden Nic Louis (Vice-voorzitter Groep UVW), Rob
Does (Directeur MediaTest), Nineke van Dalen ( algemeen secretaris
Groep UVW), de opdracht voor het derde trendonderzoek naar B2B
Mediabestedingen 2012-2013 van de Groep Uitgevers voor Vak en
Wetenschap. Ook deze keer wordt het onderzoek uitgevoerd door MediaTest
(voorheen Ithaka). In dit onderzoek staan de plannen voor 2012 en 2013
van de B2B-adverteerder en de rol van de vakinformatieve uitgever
centraal. De resultaten van B2B Mediabestedingen 2012-2013 worden begin
2012 gepresenteerd.
Het eerste onderzoek voor de periode 2007-2008 gaf als uitkomst dat B2B
adverteerders naast print structureel het internet inzetten in hun
campagnes en een daar aan gepaard gaande verwachting over toenemende
accountability van de marketing euro. Het tweede onderzoek over
2010-2011 liet zien dat de migratie naar het internet veel sneller was
gegaan dan in 2007 werd verwacht en dat de adverteerder de uitgever als
een belangrijke adviseur beschouwt bij geïntegreerde transmediale
campagnes. In het derde onderzoek zal natuurlijk veel aandacht worden
besteed aan mobiele en tablet strategieën van de B2B-adverteerder en
hoe hij daarin de samenwerking met uitgevers ziet.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Nineke van Dalen,
telefonisch:
020 - 43 09 165 of via uvw@nuv.nl.