Autowereld.nl introduceert Occasion Analytics


Occasion Analytics meet online prestaties autobedrijven

AMSTERDAM, 20110510 -- Occasionportal AutoWereld.nl brengt met Occasion Analytics een unieke gratis uitbreiding op haar diensten. Aangesloten autobedrijven krijgen daarmee inzicht in de prestaties van eigen occasion advertenties.

Naast het aantal weergaves worden ook de contactmomenten met potentiele kopers inzichtelijk gemaakt. Tevens vergelijkt de portal het prijsniveau per occasion met dat van andere aanbieders. “Onze statistieken helpen autobedrijven om sneller occasions te verkopen.” aldus directeur Peter Langenkamp. “Dit doen wij door de prijzen en prestaties van soortgelijke advertenties met elkaar te vergelijken, zodat autobedrijven hierop in kunnen spelen.” 

Terwijl het occasion aanbod stijgt (volgens Bovag +12% naar 355.000) en de marketinguitgaven toenemen  (volgens Adfact +14,7% naar 289,6 miljoen in 2010) is er nauwelijks inzicht in de resultaten van betaalde advertenties op occasionsites. Geen enkel portaal biedt openheid op dit vlak. Uit onderzoek onder de ruim 5000 autobedrijven op AutoWereld.nl blijkt juist een groeiende vraag naar deze gegevens. 

AutoWereld.nl, volgens onafhankelijke STIR meting de op drie na grootste occasionportal van Nederland, zet nu de eerste stap om aan deze behoefte te voldoen. De Occasion Analytics komen tevens via partners in de occasionbeheersystemen van autobedrijven beschikbaar.