StudentenWerk winnaar Best Managed Companies van 2011


HOOFDDORP, 20110510 -- Studenten uitzendbureau StudentenWerk mag zich tot de best geleide organisaties binnen het Nederlandse midden- en grootbedrijf rekenen. Dit is de uitkomst van het Best Managed Companies programma dat Deloitte jaarlijks in samenwerking met de Kamer van Koophandel, VNO-NCW, TiasNimbas Business School en Management Team organiseert. StudentenWerk bewijst hiermee naast een gedegen management over een doordachte en duurzame strategie te beschikken.

Uit een voorselectie van ruim 400 bedrijven hebben 115 organisaties uit het midden- en grootbedrijf meegedongen naar het predicaat Best Managed Company. Deze organisaties zijn door consultants van Deloitte geanalyseerd met behulp van het Business Maturity Model. StudentenWerk behoort tot de 23 nieuwkomers op de lijst van Best Managed Companies 2011.

“Helemaal top natuurlijk, dat we nu tot een van de best geleide organisaties van Nederland behoren! Als studentenuitzendbureau streven we er naar om beste in onze branche te zijn. Maar om landelijk geselecteerd te worden, tussen al die andere midden- en grootbedrijven, is echt een mooie bevestiging. Je weet zelf heel goed hoe je er als bedrijf voorstaat, maar om het eens van een onpartijdige, deskundige jury te horen, is toch wel een eyeopener”, zegt Bram Bosveld, oprichter en financieel directeur van StudentenWerk. De organisatie houdt naast de eer en de aandacht, ook inzicht in de eigen organisatie over aan de deelname aan Best Managed Companies: “We scoren volgens het juryrapport vooral goed op mensen & cultuur, IT en strategie- & beleidsvorming. Maar we blijven ambitieus, ons credo is: het kan altijd beter”.

Over de competitie
Deloitte organiseert het Best Managed Companies programma dit jaar voor de vierde keer.

Het programma richt zich op niet-beursgenoteerde Nederlandse ondernemingen met een omzet van minimaal 10 miljoen euro, waarvan het management ook een aandeel in het bedrijf heeft. Naast omzetgroei heeft Best Managed Companies speciale aandacht voor de thema’s strategie- & beleidsvorming, organisatie & processen, besturing & beheersing, informatietechnologie en mensen & cultuur.


Over StudentenWerk

StudentenWerk is in 1999 opgericht en is daarmee een van de eerste organisaties waar men online kan solliciteren. Inmiddels is StudentenWerk met 21 vestigingen uitgegroeid tot het grootste studentenuitzendbureau van Nederland en in 2009 onderscheiden als snelste- en beste groeibedrijf met de High Growth Award. Ook is ze in datzelfde jaar genomineerd voor de FD Gazellen Awards en in 2010 finalist geworden voor de Entrepeneur Of The Year verkiezing van Ernst & Young. StudentenWerk is gespecialiseerd in de generatie Y en houdt maandelijks onderzoeken onder scholieren en studenten, om zodoende zoveel mogelijk kennis op te doen van deze doelgroep. Daarnaast houdt StudentenWerk ook een weblog bij waarin regelmatig artikelen worden gepost over generatie Y en Z en de nieuwste ontwikkelingen op HR/recruitment gebied.

StudentenWerk maakt onderdeel uit van The Kingfield Group B.V.  Ook Career Network en Peoples Media maken deel uit van deze holding.