3 C stelt voor: Social Media Summit: Crisis Management & the Impact of Social Media

28/04/2011 11:55

Corporate Communications Community

Deze eerste editie van een reeks conferenties voor communicatie-professionals (SMS) op 10 mei is mogelijk dankzij de medewerking van AuxiPress en Whyte Corporate Affairs.

Zie ook http://www.socialmediasummit.be

Het concept bestaat uit een reeks van conferenties met als centrale thema de opkomst van sociale media en hun impact op communicatiestrategieën en -acties. De eerste conferentie, die plaatsvindt op 10 mei 2011, zal zich uitsluitend toespitsen op crisiscommunicatie en de impact van sociale media op de reputatie van organisaties. Tijdens het eerste deel van het programma zullen communicatie-experts van publieke en private organisaties en NGO's hun ervaringen en tips delen. Vervolgens wordt de SMS afgesloten met een interactief debat tussen de sprekers, de moderator en het publiek.

Hoe sociale media gebruiken in crisiscommunicatie?

De SMS wenst het bewustzijn te verhogen van de mogelijke impact van sociale media op het imago van organisaties. Twitter, Facebook en andere fora creëerden nieuwe dimensies van snelheid en democratisering van informatie, waarmee communicatieprofessionals dienen rekening te houden. Elke consument of burger heeft het recht om zijn mening te uiten, ongeacht of deze positief of negatief is. Door middel van concrete getuigenissen, zal de SMS helpen om te begrijpen waarom en hoe organisaties dienen over te stappen van de rol van toeschouwer naar deze van deelnemer in sociale media.

Praktische informatie :

Dinsdag 10 mei van 9u00 tot 14u30 in Sodehotel Woluwe, E. Mounierlaan 5 - 1200 Brussel

Leden 3C en BViC betalen 90 EUR - niet leden 120 EUR

Informatie: Renaud Dechamps Tel.: 02/738.06.27 - 0497/471.604 - rd@whyte.be

Inschrijving: voor 4 mei via www.3c.be of via www.socialmediasummit.be

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel