Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Arnhem, 10 mei 2011

Unieke coach moet koppositie Papendal waarborgen

Hotel en Congrescentrum Papendal in Arnhem heeft een Gastvrijheidscoach aangesteld. Hij gaat medewerkers helpen de service en gastvrijheid naar een nóg hoger plan te tillen. Dat gebeurt in de dagelijkse praktijk op de werkvloer, in het bijzijn van gasten. Ook gaat de Gastvrijheidscoach in gesprek met gasten en zijn de ervaringen te vinden op Twitter (#gastvrhdscoach).

Uniek trainingsconcept
Met de Gastvrijheidscoach lanceert Papendal een uniek concept. ,,Deze aanpak bestaat nog niet in de hotellerie. Niet in Nederland maar ook niet daar buiten'', aldus directeur Stella van der Sluis. ,,Ik ken geen hotels waar men gastvrijheid zo op de agenda zet.''

Oranje trainingsjack
Gastvrijheidscoach Frank Kesseleer kruipt letterlijk in de huid van een sportcoach. Hij draagt het internationaal bekende oranje trainingsjack. Op de rug staat in grote letters: 'Gastvrijheidscoach'. Zichtbaar en herkenbaar voor iedereen op Papendal. De coach heeft op Papendal een breed speelveld; zoals het restaurant, de keuken, de bar, het koffieplein en de receptie.

Scoren op gastvrijheid
Op alle momenten van de dag , van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, en alle dagen van de week, kan de Gastvrijheidscoach aan het werk zijn. Hij helpt alle spelers (de medewerkers) om te scoren op het gebied van gastvrijheid. Beter om te gaan met gasten maar ook met collega's. Teamwork kan alleen maar resultaat hebben als je een hecht team hebt.

Ambitie: elke dag het winnaars-effect
Hotel en Congrescentrum Papendal stelt zich kwetsbaar op, zeker als awardwinning hotelbedrijf. Papendal werd in 2010 uitgeroepen tot het beste hotel van Nederland. Het ontving daarvoor de Dutch Hotel Award. Directeur Stella van der Sluis: ,,We doen het goed, maar we vinden dat het nog beter kan. Gastvrijheid is topsport, zeker op Papendal. Gasten moeten elke dag een bijzondere ervaring hebben. Het winnaars-effect. Het gevoel dat je iets extra's krijgt, zonder dat je er speciaal om vraagt. Die benadering vereist scherpte en aandacht van iedereen die hier werkt.''

'Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden'
Gastvrijheidscoach Kesseleer kent de reputatie van Papendal. ,,Als winnaar moet je ook de ambitie hebben winnaar te blíjven. Dat betekent kritisch naar jezelf durven kijken. Als individuele medewerker, als team, als bedrijf. Ik zeg altijd: je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden.''

www.papendal.nl/gastvrijheidscoach
Twitter #gastvrhdscoach

Bijlage: 4 foto's:
-Gastvrijheidscoach Frank Kesseleer in actie in Hotel en Congrescentrum Papendal. -Gastvrijheidscoach in actie op het terras van Hotel en congrescentrum Papendal -Gastvrijheidscoach in actie achter de schermen van Hotel en Congrescentrum Papendal

E I N D E P E R S B E R I C H T

Over Gastvrijheidscoach Frank Kesseleer

In zijn loopbaan werkte Frank Kesseleer onder andere als leraar en trainingscoördinator. Op dit moment is hij zelfstandig coach en trainer. Volg hem op Twitter via #gastvrhdscoach.

Over Hotel en Congrescentrum Papendal

Hotel en Congrescentrum Papendal heeft de beschikking over 30 moderne vergaderruimtes, voorzien van alle AV-faciliteiten, twee imposante congreszalen met een totale capaciteit tot 3500 personen, evenemententerreinen, 151 hotelkamers en suites (zowel drie- als viersterren), wellness met sauna en fitnessruimte, Restaurant 20 28, bar Dug Out, parkeren en Internetten is gratis. Hotel en Congrescentrum Papendal is een 5-hamervergaderlocatie met Gouden Green Key kwalificatie en in 2010 verkozen tot Beste Hotel van Nederland door Dutch Hotel Award. Hotel en Congrescentrum Papendal staat in de Top 100 van grootste bedrijven en brands van het vakblad Misset Horeca. www.papendal.nl/gastvrijheidscoach

Einde persbericht

---

Noot voor de redactie /

Ingezonden persbericht