Gemeente Westervoort

Westervoort onderzoekt verbetering van dienstverlening aan ondernemers

Klantvriendelijk gedrag, een goede telefonische bereikbaarheid en aanvragen binnen de gestelde termijn behandelen. Dat zijn voorbeelden van betere service aan ondernemers.

Om het gemeentelijk dienstverleningsklimaat aan het lokale bedrijfsleven te verbeteren wordt het instrument "Bewijs van goede dienst" ingevoerd. De dienstverlening van de gemeente Westervoort aan bedrijven wordt gemeten op basis van een tiental normen. Dit met als doel om in beeld te krijgen waar er goed gescoord wordt, maar veel belangrijker, waar verbeteringen mogelijk zijn.

In het Bewijs staan wat een gemeente al goed doet én wat er kan verbeteren met betrekking tot de dienstverlening aan bedrijven. Verminderde regeldruk is daarbij een belangrijk onderdeel. Net als deskundigheid en het tijdig behandelen van aanvragen en bezwaren.

Normenkader voor Bedrijven
De verbeteracties worden vastgesteld op basis van de meting volgens het `Normenkader voor Bedrijven'. Het Normenkader is een pakket van minimumeisen voor de dienstverlening door de gemeente aan bedrijven. Het normenkader is een instrument om de dienstverlening aan bedrijven en daardoor het ondernemersklimaat te versterken. De gemeente Westervoort is één van de gemeenten die gaat deelnemen aan dit landelijk project.

Kamer van Koophandel
De gemeente Westervoort gaat het project samen met het bedrijfsleven en Kamer van Koophandel uitvoeren. Een groot deel van kosten wordt door het Rijk en de Kamer van Koophandel gedragen.

Dorpsplein 1 6931CZ; P: Postbus 40 6930 AA; T: (026) 3179911; F: (026) 3113623 E: gemeente@westervoort.nl