Westervoort onderzoekt verbetering van dienstverlening aan ondernemers
Klantvriendelijk gedrag, een goede telefonische bereikbaarheid en
aanvragen binnen de gestelde termijn behandelen. Dat zijn voorbeelden
van betere service aan ondernemers.
Om het gemeentelijk dienstverleningsklimaat aan het lokale
bedrijfsleven te verbeteren wordt het instrument "Bewijs van goede
dienst" ingevoerd. De dienstverlening van de gemeente Westervoort aan
bedrijven wordt gemeten op basis van een tiental normen. Dit met als
doel om in beeld te krijgen waar er goed gescoord wordt, maar veel
belangrijker, waar verbeteringen mogelijk zijn.
In het Bewijs staan wat een gemeente al goed doet én wat er kan
verbeteren met betrekking tot de dienstverlening aan bedrijven.
Verminderde regeldruk is daarbij een belangrijk onderdeel. Net als
deskundigheid en het tijdig behandelen van aanvragen en bezwaren.
Normenkader voor Bedrijven
De verbeteracties worden vastgesteld op basis van de meting volgens het
`Normenkader voor Bedrijven'. Het Normenkader is een pakket van
minimumeisen voor de dienstverlening door de gemeente aan bedrijven.
Het normenkader is een instrument om de dienstverlening aan bedrijven
en daardoor het ondernemersklimaat te versterken. De gemeente
Westervoort is één van de gemeenten die gaat deelnemen aan dit
landelijk project.
Kamer van Koophandel
De gemeente Westervoort gaat het project samen met het bedrijfsleven en
Kamer van Koophandel uitvoeren. Een groot deel van kosten wordt door
het Rijk en de Kamer van Koophandel gedragen.
Dorpsplein 1 6931CZ; P: Postbus 40 6930 AA; T: (026) 3179911; F: (026)
3113623 E: gemeente@westervoort.nl
Gemeente Westervoort