Ingezonden persbericht


Persbericht

Oude jeugdliefde roest niet
Onderzoek SchoolBANK.nl bewijst: geen partner kan op tegen eerste jeugdliefde

Hoofddorp, 11 mei 2011 - Een jeugdliefde is specialer en waardevoller dan andere liefdes later in het leven. Dat vindt in ieder geval één op de drie deelnemers aan de jeugdliefde-enquête van SchoolBANK.nl onder 3.000 respondenten. Er wordt nog vaak teruggedacht aan die ene eerste en echte liefde. Meer dan de helft doet dit zelfs regelmatig. Een kwart van de respondenten met een jeugdliefde koestert bovendien nog steeds warme gevoelens voor deze eerste vlam.

Waarom is een jeugdliefde eigenlijk zo bijzonder? De meeste mensen denken dat dit zo is omdat het de eerste keer is dat je verliefdheid ervaart. Zo vertelt iemand: 'Je voelt voor het eerst de vlinders in je buik, zo heftig als toen wordt het nooit meer!' Een andere ondervraagde verklaart: 'Het was toen allemaal zo heerlijk ongecompliceerd en je denkt dat het een liefde voor het leven is.'

Vriendschap, herinneringen ophalen en oude vlinders Het merendeel heeft zijn of haar jeugdliefde op school leren kennen en is deze daarna volledig uit het oog verloren. Iets minder dan de helft lijkt het erg leuk om het contact met de jeugdliefde weer op te pakken. Voornamelijk om te weten hoe het nu gaat met die oude vlam. Ook zijn samen herinneringen ophalen (21%), het aangaan van vriendschap (9%), en daadwerkelijk kijken of de verliefdheid er nog is (8%) redenen om het contact nieuw leven in te blazen.

De daad bij het woord voegen
Van de ondervraagden heeft een derde ook daadwerkelijk geprobeerd die oude liefde op te sporen. Een grote meerderheid hiervan vindt dat deze zoektocht niet verzwegen mag worden tegenover de huidige partner. Niet iedereen is echter zo open en eerlijk: 15% verzwijgt doelbewust de zoekpoging om problemen in de huidige relatie te voorkomen. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (