Witteveen en Bos
Watersector wil jongeren werven
(11-05-2011)
Onlangs is de website www.waterwonderen.nl gelanceerd in het kader van
de jongerencampagne `Werk aan waterwonderen'. Deze campagne is
ontwikkeld door de watersector in het kader van Human Capital Water &
Delta en wordt gecoördineerd door het Netherlands Water Partnership.
Het doel is om jongeren te stimuleren voor een opleiding en carrière in
de watersector te kiezen. Witteveen+Bos ondersteunt dit initiatief.
De komende jaren zal de watersector te maken krijgen met een grote
uitstroom als gevolg van de vergrijzing. Weinig jongeren kiezen voor
een opleiding en loopbaan in de watersector. Op de website
http://www.waterwonderen.nl presenteert de watersector zich aan
jongeren tussen de 14 en 18 jaar. Op de website zijn drie verschillende
films te vinden die de brede watersector op een verwonderlijke manier
presenteren. Daarnaast wordt verwezen naar projecten, beroepen,
opleidingen en bedrijven/organisaties in de watersector.