Witteveen en Bos

Watersector wil jongeren werven

(11-05-2011)

Onlangs is de website www.waterwonderen.nl gelanceerd in het kader van de jongerencampagne `Werk aan waterwonderen'. Deze campagne is ontwikkeld door de watersector in het kader van Human Capital Water & Delta en wordt gecoördineerd door het Netherlands Water Partnership. Het doel is om jongeren te stimuleren voor een opleiding en carrière in de watersector te kiezen. Witteveen+Bos ondersteunt dit initiatief.

De komende jaren zal de watersector te maken krijgen met een grote uitstroom als gevolg van de vergrijzing. Weinig jongeren kiezen voor een opleiding en loopbaan in de watersector. Op de website http://www.waterwonderen.nl presenteert de watersector zich aan jongeren tussen de 14 en 18 jaar. Op de website zijn drie verschillende films te vinden die de brede watersector op een verwonderlijke manier presenteren. Daarnaast wordt verwezen naar projecten, beroepen, opleidingen en bedrijven/organisaties in de watersector.